پنتاگون: هزاران زندانی "داعش خراسان" آزاد شده‌اند

پنتاگون: هزاران زندانی
جمعه 5 شهريور 1400 - 21:39

سخنگوی پنتاگون امروز (جمعه) اعلام کرد، هزاران تن از زندانیان داعش خراسان پس از آنکه طالبان کابل را تصرف کرد، آزاد شده‌اند.

العالم - آمریکا

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در مصاحبه‌ای امروز اعلام کرد، هزاران تن از اعضای داعش خراسان پس از سقوط کابل به دست طالبان در ۱۵ اوت سال جاری میلادی از زندان آزاد شده‌اند.

وی ادامه داد: تعداد دقیق زندانیان را نمی‌دانم اما آنچه مشخص است این است که هزاران تن از آنها از دو زندان کابل آزاد شده‌اند و این اتفاق پس از آن رخ داده است که طالبان کابل را تصرف و این افراد را از زندان آزاد کرده است.

کربی ادامه داد، ارتش آمریکا تمامی تاسیسات امنیتی را به نیروهای امنیتی افغان تحویل داده و آنها مقصر عدم مقاومت، همزمان با پیشرفت طالبان در افغانستان هستند.

وی هم‌چنین وضعیت امنیتی کابل را شکننده و خطرناک دانست اما تاکید کرد: ما به عملیات تخلیه ادامه می‌دهیم.

کربی گفت: شرایط آینده افغانستان هرچه باشد پس از پایان عملیات تخلیه، ما در آنجا حضور نظامی نخواهیم داشت. آمریکا توانایی اتمام عملیات تخلیه را تا لحظه آخر دارد. ما اذعان می‌کنیم برخی از تلاش‌هایمان در افغانستان شکست خورده و هنوز خطرات جدی وجود دارد که می‌خواهیم برای آن‌ها آماده باشیم.

سخنگوی پنتاگون در ادامه اظهار کرد: بیشتر تجهیزات نظامی ما در افغانستان باقی می‌ماند و راهی مطمئن برای رسیدگی به آن پیدا می‌کنیم.

کربی افزود: بین طالبان و داعش دشمنی وجود دارد و تهدید این سازمان (تروریستی) ممکن است به فراتر از افغانستان کشیده شود. ما انتظار داریم که حملات بیشتری در آینده در افغانستان انجام شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها