ادای احترام امیرعبداللهیان به یادمان سردار سلیمانی/ تاکید وزیر خارجه بر پیگیری بین المللی اقدام تروریستی آمریکا و عاملان شهادت سردار سلیمانی

ادای احترام امیرعبداللهیان به یادمان سردار سلیمانی/ تاکید وزیر خارجه بر پیگیری بین المللی اقدام تروریستی آمریکا و عاملان شهادت سردار سلیمانی
شنبه 6 شهريور 1400 - 12:26

وزیر خارجه کشورمان با ورود به بغداد با حضور در محل یادمان شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ این شهیدان گرانقدر ادای احترام کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، با ورود به فرودگاه بغداد و حضور در یادمان شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به مقام شامخ این شهدای گرانقدر ادای احترام کرد.

امیر عبداللهیان در محل یادمان شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به رسانه ها گفت: ما در مکانی قرار داریم که توسط عوامل تروریستی و تروریست های آمریکایی شخصیت های بزرگی چون سردار سلیمانی عزیز، قهرمان ملی و بین المللی مبارزه با تروریسم، فردی که در تامین حداکثری امنیت ملی کشور و همکاران و همراهان شان تمام توان خود را به کار گرفتند و جان خودشان را در این مسیر فدا کردند.

وی افزود: همچنین مکانی که در کنار سردار سلیمانی عزیز شهید ابومهدی المهندس و همه همرانشان به شهادت رسیدند.

وی با گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای ایرانی و عراقی و همه شهدای مقاومت، خاطرنشان کرد، مایلم تاکید کنم که حتما یکی از برنامه های اصلی ما در وزارت خارجه پیگیری جدی حقوقی و بین المللی طرف هایی است که به نام دولت آمریکا و کاخ سفید آشکارا اقدام تروریستی علیه این قهرمانان بزرگ مبارزه با تروریسم انجام داده اند و آمریکا باید پاسخگو باشد حتی اکر دولت قبلی این کشور مرتکب چنین جنایتی شده باشد.

وزیر خارجه گفت: دولت آمریکا نمی تواند از این اقدام تروریستی فرار کند و باید پاسخگو باشد و عاملین و آمرین این اقدام تروریستی باید به سزای اعمال شان برسند و به عدالت سپرده شوند.

وزیر خارجه ایران امروز (شنبه) در رأس هیأتی برای شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق وارد بغداد شده است.

پربیننده ترین خبرها