مهم‌ترین اهداف سفر امیرعبداللهیان به دمشق

مهم‌ترین اهداف سفر امیرعبداللهیان به دمشق
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 10:51

وزیر امور خارجه ایران روابط تهران، بغداد و دمشق را استراتژیک توصیف کرد و گفت که ایران و سوریه گام‌های بزرگی در امر مقابله با تروریسم اقتصادی برداشته‌اند.

العالم- ایران

"حسین امیرعبداللهیان" در اولین سفر رسمی خود در مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، عازم بغداد و سپس دمشق شد. امیرعبداللهیان در دمشق با "بشار اسد" رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کرد و طرفین به بررسی توسعه روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای پرداختند.

حسین امیرعبداللهیان درباره دیدارش با همتای سوری خود در دمشق، گفت: "گفت‌وگوهای خیلی مفیدی را با برادر عزیزم آقای فیصل المقداد درباره گسترش و تحکیم هر چه بیشتر روابط داشتیم. دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان هستند."

مهم‌ترین محورهای دیدار وزیر امور خارجه ایران با همتای سوری‌اش، توسعه اقتصاد، راهکارهای مقابله با تروریسم اقتصادی علیه این دو کشور بود. المقداد در این دیدار بر لزوم ایجاد فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی و صنعتی میان دو کشور در پس پیروزی طرفین بر تروریسم و تحریم‌ها تأکید کرد.

فیصل المقداد گفت: "مقاومت ایران و سوریه و هر آن کسی که تلاش می کند عدالت و آزادی را محقق و استقلال خود را حفظ کند، در نهایت بر تروریسم پیروز می شود و ثابت می کند هیچکس نمی تواند نسبت به توانایی ما تردید داشته باشد."

ورود ایران سوریه به مرحله جدیدی ار روابط تجاری و اقتصادی در چارچوب طرحی عملی، واقعیتی جدیدی را برای هر دو کشور ترسیم و زمینه برای فائق آمدن بر تحریم‌ها تا رسیدن به خودکفایی فراهم خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها