انگلیس: طالبان باید با تروریسم مقابله کند

انگلیس: طالبان باید با تروریسم مقابله کند
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 14:38

وزارت خارجه انگلیس با تشکیک در پایبندی طالبان به انجام ندادن اقدامات تلافی‌جویانه علیه نظامیان بیگانه، گفت اگر طالبان به تعهداتش عمل کند، لندن نیز با آنها تعامل خواهد داشت.

العالم - اروپا

وزارت خارجه انگلیس امروز (دوشنبه) گفت فقط در صورتی که طالبان با تروریسم مقابله کند، آنها را یک دولت به‌حساب می‌آورد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «ما در مورد تعهدات طالبان مبنی بر عدم انجام اقدامات تلافی‌جویانه [علیه اتباع خارجی] و تسهیل خروج امن از افغانستان شک داریم».

در این بیانیه آمده است: «ما با طالبان بر اساس رفتار آنها کار خواهیم کرد و حسن نیت را در نظر نخواهیم گرفت. طالبان به‌دنبال به‌رسمیت شناخته‌شدن است و فقط در صورت انجام تعهدات خود، لندن با این جنبش تعامل می‌کند».

وزارت خارجه انگلیس همچنین افزود: «طالبان اگر می‌خواهد به‌عنوان یک دولت با آنها رفتار شود، باید با تروریسم به صورت جدی مقابله کند».

پیش از این، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در پایان ۲۰ سال اشغال افغانستان در بیانیه‌ای ویدئویی از نحوه خروج کامل کشورش از این کشور جنگ زده ابراز ناراحتی کرده و گفت: «گرچه ما دوست نداشتیم به این شکل از افغانستان خارج شویم اما باید متوجه باشیم که ما در دفاع و پشتیبانی از ایالات متحده همراه با این کشور وارد (افغانستان) شدیم و ارتش ایالات متحده حجم زیادی از مبارزه را انجام داد و گرچه هم‌اکنون با ایالات متحده خارج می‌شویم اما نمایندگی خود در منطقه را همچنان حفظ می‌کنیم و کمک‌های انسانی و توسعه‌ای خود را افزایش می‌دهیم».

روز شنبه نیز «لوری بریستو» سفیر انگلیس در کابل اعلام کرد، دولت این کشور روند خروج غیرنظامیان، پرسنل نظامی و اتباع افغان را که به لندن در عملیات نظامی چند ساله در افغانستان کمک کرده بودند، به پایان رساند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها