شروطِ صهیونیستیِ عباس برای آغاز گفت‌وگوهای داخلی

شروطِ صهیونیستیِ عباس برای آغاز گفت‌وگوهای داخلی
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 14:47

اظهارات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره ضرورت پایبندی جنبش حماس به شروط کمیته چهارگانه با واکنش‌های تندی همراه شده است و برخی معتقدند که این شروط به معنای به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است.

العالم- کشکول

نیروهای سیاسی فلسطینی خاطرنشان کردند، محمود عباس به مانعی برای نظم بخشیدن به صحنه سیاسی فلسطینیان تبدیل شده که از 4 دهه پیش شاهد دودستگی‌های بزرگی است که همین امر تاثیرات منفی بر معیشت فلسطینیان گذاشته است.

جریان‌های ملی و اسلامی معتقدند که شروط کمیته چهارگانه در سطح ملی مورد اختلاف است و بایستی گفت‌وگوی ملی فلسطین برای دستیابی به یک استراتژی ملی فراتر ازسر بگیرد تا به ساختار ملی جامعی دست یافت که بر آرمان‌های فلسطین متمرکز شود.

"جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین" می‌گوید، اصرار محمود عباس بر شروط کمیته چهارگانه جهت ورود به گفت‌وگوهای داخلی به مانند هم‌پیاله شدن با رژیم اشغالگر برای پایمال کردن حقوق مردم فلسطین است.

شرط عباس برای ازسرگیری گفت‌وگوی داخلی باعث سرخوردگی مردم فلسطین شده است به‌ویژه اینکه عباس رضایت رژیم اشغالگر و غرب را در گرو ازسرگیری گفت‌وگوهای داخلی کرده است.

ناظران امور فلسطین نیات پلید تیم تشکیلات خودگردان درخصوص مشروط کردن را به خواسته‌های صهیونیست‌ها نزدیک‌تر دانسته و تأکید می‌کنند که این شروط تمام تلاش‌های برای ایجاد آشتی را از بین می‌برد؛ زیرا پیش‌شرط محمود عباس از سوی بخش اعظمی از مردم فلسطین مردود است.

پیش‌شرط عباس برای آغاز گفت‌وگو برای رفع شکاف موجود و تکمیل پروسه تحقق وحدت ملی، این است که جنبش مقاومت حماس، کلیه قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی را به رسمیت بشناسد. رئیس تشکیلات خودگردان همچنین تاکید می‌کند که این به رسمیت شناختن باید با امضای "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صورت گیرد، در غیر این صورت گفت‌وگویی در کار نخواهد بود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها