عربستان به جای غذا و دارو برای یمن، پشه‌بند فرستاد/ صنعا نپذیرفت

عربستان به جای غذا و دارو برای یمن، پشه‌بند فرستاد/ صنعا نپذیرفت
دوشنبه 8 شهريور 1400 - 22:18

مدیر شاخه شورای عالی هماهنگی مسائل انسان‌دوستانه یمن گفت که عربستان سعودی در اقدامی موهن به دولت و ملت یمن، به جای دارو و غذا، محموله پشه‌بند ارسال کرده است.

العالم - یمن

دولت نجات ملی یمن «کمکهای انسان‌دوستانه» عربستان سعودی را نپذیرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «جابر الرزاحی» مدیر شاخه شورای عالی هماهنگی مسائل انسان‌دوستانه یمن گزارش داد که «سرویسهای امنیتی در بندرگاه الحدیده، شش کانتینر پشه‌بند را توقیف کردند».

الرزاحی همچنین خبر داد که سازمان بهداشت جهانی این محموله را از مرکز «ملک سلمان» دریافت کرده است.

وی در انتقاد از این اقدام ریاض، گفت: «اقدامات گمراه‌کننده سازمان بهداشت جهانی برای دریافت محموله پشه‌بند برای ملتی را محکوم می‌کنیم که با موشکها و جنگنده‌های سعودی کشته می‌شوند».

این مسئول یمنی خطاب به ریاض گفت: «کسی که زنان و کودکان یمن را می‌کشد و از غذا و داروی آنان ممانعت می‌کند، نمی‌تواند هیچ کمکی به آنان بکند تا زندگیشان را نجات دهد».

الرزاحی از سازمان بهداشت جهانی خواست که تا یمن اقدامات لازم را برای از بین بردن این محموله انجام نداده است، آن را مرجوع کند.

وی همچنین از نهاد بین‌المللی خواست که به خاطر این رفتار، رسما از ملت و دولت یمن عذرخواهی کند.

این مسئول یمنی ضمن قدرداین از هشیاری نیروهای امنیتی بندر الحدیده در ضبط این محموله، گفت که عربستان سعودی تحت عنوان کمک به ملت یمن، در پی اجرای طرحهای خصمانه خود است.

عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴ ائتلافی را علیه ملت و دولت یمن تشکیل داد تا بتواند رئیس جمهور مستعفی این کشور را به قدرت بازگرداند که جز ویرانی و کشتار این مردم، چیزی به دست نیاورده است.

پربیننده ترین خبرها