وزیر دفاع عراق: به دنبال خرید پهپاد و بالگرد‌ از ترکیه هستیم

وزیر دفاع عراق: به دنبال خرید پهپاد و بالگرد‌ از ترکیه هستیم
سه شنبه 9 شهريور 1400 - 14:07

وزیر دفاع عراق از قصد بغداد برای خرید پهپاد، بالگرد و سامانه‌های پدافندی ضد پهپادی از ترکیه خبر دارد.

العالم - عراق

«جمعه عناد السعدون» وزیر دفاع عراق از قصد کشورش برای خرید پهپادهای پیشرفته بیرقدار، بالگردهای جنگی اتاک T129 و سلاح‌های پیشرفته دیگر از ترکیه است.

وی شب گذشته (دوشنبه، ۳۰ اگوست) در گفت‌وگو با یک شبکه تلویزیونی عراقی گفت که بغداد از ترکیه خواسته، پیشنهادهای خود برای فروش پهپاد‌ها، بالگردهای اتاک و سامانه‌های پدافندی ضد پهپادی را به عراق ارائه کند.

به نوشته «العربی الجدید»، وزیر دفاع عراق در ادامه افزود که کشورش با ترکیه درباره خرید پهپادهای رزمی بیرقدار TB2 به توافق رسیده است.این پهپادها بسیار پیشرفته‌اند و دستاوردهای زیادی داشتند و می‌توانند ماموریت‌های شبانه انجام دهند و برای همین ما از این نوع پهپاد در جنگ با داعش استفاده خواهیم کرد.

هواپیماهای بدون سرنشین ترکیه از زمانی که در درگیری‌های سوریه، لیبی و جمهوری آذربایجان با موفقیت به کار گرفته شدند، محبوبیت پیدا کردند. پهپادهای ساخت ترکیه در حال حاضر در قطر، لیبی، اوکراین و جمهوری آذربایجان در حال استفاده است.

پهپاد بیرقدار توانایی پرواز ۲۴ ساعته و حمل ۱۵۰ کیلوگرم محموله را دارد. این پهپاد توانایی پرواز در شب و روز را نیز داراست. بیرقدار در نبرد اخیر باکو و ایروان قابلیت‌های خوبی از خود نشان داد و ارتش جمهوری آذربایجان استفاده مطلوبی را از آن کرد.

جمعه عناد در ادامه گفت که ارتش عراق فاقد فناوری موجود در این پهپادهای ترکیه است.

وی جمعه پیش نیز در جمع خبرنگاران گفت که کشورش به به دنبال خرید ۱۲ بالگرد، شش سامانه پدافندی ضد پهپادی و چندین پهپاد از ترکیه است.

وزیر دفاع عراق در ۱۹ آگوست جاری در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی در استانبول با «حلوصی آکار» همتای ترک دیدار و گفت‌وگو کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها