آخرین تحولات درعا به روایت خبرنگار العالم

آخرین تحولات درعا به روایت خبرنگار العالم
سه شنبه 9 شهريور 1400 - 14:34

منابع اختصاصی به شبکه خبری العالم گفتند که ارتش سوریه تا اکنون عملیات نظامی خود را در درعا آغاز نکرده است و آنچه که اکنون رخ می دهد صرفا پاسخی به تحرکات عناصر تروریستی است که در محله های مختلف این شهر پنهان شده اند.

العالم - سوریه

گروه های تروریستی همچنان به نقض آتش بس و حمله راکتی به مناطق مسکونی در شهر درعا از جمله محله های الکاشف، السبیل و شمال خط و منطقه صنعتی ادامه می دهند و هر بار تعدادی از شهروندان عادی و نظامی شهید یا مجروح می شوند. و خسارت هایی به اموال عمومی و خصوصی وارد شده است.

این حملات پس از آن صورت گرفته اند که مجموعه به اصطلاح "کمیته مرکزی" در این شهر با نقض مفاد توافق، مذاکره با کمیته امنیتی استان را به شکست کشاند و تروریست های داعشی که در این منطقه موضع گرفته اند به حملات موشکی و خمپاره ای به مناطق مسکونی و پست های ایست و بازرسی ارتش شدت داده اند. در این حملات 4 نفر از نیروهای ارتش کشته و 15 نفر دیگر مجروح شده اند. شماری از غیر نظامیان نیز در این حملات مجروح شده اند.

منابع آگاه گفته اند یگان های ارتش مستقر در اطراف درعا در پاسخ، مواضع تروریستها را زیر آتش سنگین توپخانه گرفته اند. این منابع در همین راستا از ملاقات شماری از ریش سفیدان شهر با کمیته امنیتی و نظامی برای میانجی گری و برقراری آتش بس خبر داده و گفتند: این افراد خواستار آتش بس 48 تا 72 ساعته بودند اما کمیته امنیتی درخواست آنها را رد و در عوض به آنها پیشنهاد کرد ظرف چند ساعت به درعا رفته و میانجی گری کنند. اما آنها هم این پیشنهاد را رد کردند.

پربیننده ترین خبرها