خیزش مردم حسکه در مقابل ترکیه و مزدورانش

خیزش مردم حسکه در مقابل ترکیه و مزدورانش
پنج‌شنبه 11 شهريور 1400 - 21:38

شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه در اعتراض به اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی از شهر و حومه غربی آن تجمع کردند؛ شرکت کنندگان از نهادهای بین المللی خواستند تا موضعی روشن در قبال تجاوزات ترکیه در حق یک میلیون شهروند سوری اتخاذ کنند.

العالم ـ سوریه

مردم حسکه برای محکومیت جنایت های اشغالگر ترکیه ای و مزدورانش از تروریست ها که به قطع آب آشامیدنی شهر حسکه و حومه غربی آن ادامه می دهند، تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند؛ مزدوران حدود یک میلیون نفر از مردم حسکه را از آب آشامیدنی محروم کرده اند.

شرکت کنندگان در این اعتراضات انزجار خود را از نقش نهادهای بین المللی فعال در عرصه حقوق بشر ابراز کردند و از آنها خواستند تا نقشی شفاف در قبال مردم حسکه و جنایتهای اشغالگران اتخاذ کنند.

روزانه از طرف دولت سوریه تسهیلاتی به شهروندان ارائه می شود اما این راه حل ها موقت است و نمی تواند نیاز اهالی را در دراز مدت تامین کند. این منطقه اینک در یک شرایط استثنایی و محرومیت از آب شرب بسر می برد، در حالی که جهان شاهد تدابیر بهداشتی مضاعف برای کاهش شیوع ویروس کروناست.

از سرگیری فعالیت ایستگاه پمپاژ آب علوک و بازگرداندن آب به وضعیت قبل از اشغال شهر راس العین و بازخواست طرف ترکیه ای به سبب جنایتهایش، ساده ترین مطالبات شرکت کنندگان در این تجمع بوده است.

پربیننده ترین خبرها