غزه| یک شهید و ۱۵ زخمی در ششمین شب تظاهرات «خشم»

غزه| یک شهید و ۱۵ زخمی در ششمین شب تظاهرات «خشم»
جمعه 12 شهريور 1400 - 01:01

در شمشمین شب تظاهرات «خشم» فلسطینیان در نوار غزه، یک جوان فلسطینی شهید شده و ۱۵ نفر دیگر مجروح شدند.

العالم-فلسطین اشغالی

نظامیان صهیونیست دیشب به سمت جوانان فلسطینی که در اعتراض به محاصره غزه در نوار مرزی شمال غزه دست به تظاهرات زده بودند، تیراندازی کردند که طی آن یک نفر به شهادت رسیده و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان در شرق استان «رفح» واقع در جنوب نوار غزه موسوم به «خشم شبانه»، یک فلسطینی شهید شده و 15 نفر دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده که «احمد مصطفی صالح» جوان 26 ساله ساکن اردوگاه جبالیا در شمال غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

از سوی دیگر، منابع بیمارستانی غزه وضعیت جسمانی یک نوجوان 15 ساله فلسطینی و چهار نفر دیگر را که در تظاهرات پنجشنبه شب مجروح شده بودند، وخیم گزارش کردند.

جوانان فلسطینی دیشب برای ششمین شب متوالی در اعتراض به ادامه محاصره غزه و عدم اجرای تعهدات رژیم صهیونیستی برای کاهش محاصره، راهپیمایی‌ شبانه‌ با عنوان فعالیت‌های خشم شبانه در نزدیکی مرزهای غزه با اراضی اشغالی برگزار کردند.

رژیم صهیونیستی طی سه ماه گذشته بعد از جنگ 11 ‌روزه، از اجرای تعهدات خود از قبیل کاهش محاصره و ترخیص برخی از اقلام و مواد به غزه و موافقت با ورود کمک‌های مالی به غزه طفره رفت و انتظار می‌رود تداوم این گونه کارشکنی‌ها به آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در فلسطین اشغالی منجر شود.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها