نفت ایران آرزوی سلطه گران را به باد داد

نفت ایران آرزوی سلطه گران را به باد داد
جمعه 12 شهريور 1400 - 12:41

اولین نفتکش ایرانی در پاسخ به درخواست رسمی حزب الله وارد بندر بانیاس سوریه شد تا محموله آن از طریق زمینی راهی لبنان شود.  

العالم – درگوشی

کارشناسان اذعان داشتند که این یک پیام سیاسی واضح از سوی محور مقاومت است مبنی بر اینکه این محور قادر به تامین نیازهای خود در هر زمان و مکان است.

آنان افزودند، نفتکشهای ایران که راهی لبنان خواهد شد نیازهای این کشور به انواع سوخت را رفع خواهد کرد لذا لبنانیهایی که منتظر نفت سعودی بودند، منتظر نباشند، به این دلیل که آل سعود نه فقط به وعده هایش عمل نمی کند بلکه آنان را تنها می گذارد، چرا که وابسته به قدرتهای سلطه گر و استکبار جهانی بوده و قادر به تصمیم گیری مستقل نیست.

کارشناسان تاکید کردند که حمایت ایران از لبنان و سوریه، در چارچوب اصول جمهوری اسلامی ایران برای یاری ملتهایی است که هدف حمله استکبار جهانی هستند.

از سوی دیگر حزب الله لبنان یکی از پایه های محور مقاومت و نوک پیکان نبرد با توطئه های صهیونیستی آمریکایی در منطقه است به همین دلیل ایران همواره از این محور حمایت می نماید که در همین راستا، سوریه نیز حمایت خود را از لبنان اعلام کرده است.

این مساله نشان داد که ائتلاف آمریکایی اسرائیلی همانطور که نتوانست مانع عزیمت نفتکشهای حاوی بنزین و گازوئیل ایران به ونزوئلا شود قادر به جلوگیری از نفتکشهای ایرانی به بنادر سوریه نیستند و عقب نشینی آمریکا از افغانستان باعث تقویت محور مقاومت شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها