بورل: با طالبان تعامل می‌کنیم

بورل: با طالبان تعامل می‌کنیم
جمعه 12 شهريور 1400 - 15:44

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، بروکسل با طالبان در افغانستان مذاکره و تعامل خواهد کرد اما این به معنای به رسمیت شناختن آنها نیست.

العالم - اروپا

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه درباره مساله افغانستان گفت: اتحادیه اروپا باید با طالبان در افغانستان تعامل کند اما این به معنای به رسمیت شناخته شدن آنها نیست.

بورل افزود: ما طالبان را براساس تعهد تشکیل یک دولت فراگیر و همچنین عدم میزبانی از تروریستها قضاوت خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه اضافه کرد، ما تصمیم گرفته ایم که به طور مشترک و جمعی در زمینه ارتباط با طالبان از جمله بازگرداندن نمایندگی دیپلماتیک کشورهای اروپایی در افغانستان، اگر شرایط امنیتی اجازه دهد، کار کنیم.

بورل همچنین گفت: اتحادیه اروپا یک ابتکار همکاری را با همسایگان افغانستان به‌منظور همسو‌سازی مواضع در قبال شرایط جدید این کشور آغاز خواهد کرد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید نیز در زمینه به رسمیت شناختن حکومت طالبان گفته، به رسمیت شناختن طالبان به عنوان دولت جدید افغانستان بستگی به شرایط دارد و ایالات متحده عجله‌ای برای به رسمیت شناختن این گروه ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه نیز در یادداشتی در روزنامه «نیویورک تایمز»، تحولات افغانستان و تصمیمات آمریکا را ندای بیدارباشی برای اروپا توصیف کرده بود.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفته: «ایالات متحده به طور قابل درکی نمی‌خواهد همه کارها را به تنهایی انجام دهد. اروپا باید برای تبدیل شدن به متحدی توانمند، بر روی توان امنیتی و توسعه توان فکری و عملی از جنبه راهبردی، سرمایه‌گذاری کند».

پربیننده ترین خبرها