سفر رییس پنتاگون به ۴ کشور حوزه خلیج فارس

سفر رییس پنتاگون به ۴ کشور حوزه خلیج فارس
شنبه 13 شهريور 1400 - 03:24

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت: لوید آستین روز یکشنبه آینده به چهار کشور حوزه خلیج فارس از جمله عربستان، قطر، بحرین و کویت سفر خواهد کرد.

العالم-آمریکا

کربی در کنفرانس مطبوعاتی جمعه شب اعلام کرد که آستین در این سفر با شرکای منطقه ای ملاقات خواهد کرد و از آنها برای همکاری در خروج آمریکایی ها، افغان ها و سایرین از افغانستان از ایالات متحده تشکر می کند.

طبق بیانیه پنتاگون، وزیر دفاع همچنین بر روابط دفاعی قوی آمریکا در منطقه را دوباره تأیید می کند.

براساس این گزارش، آستین همچنین با نیروهای آمریکایی و کارکنان دولت ملاقات می کند تا از آنها به دلیل مهارت و حرفه ای که در تخلیه انجام دادند تشکر کند.

وزارت امور خارجه امریکا نیز اعلام کرد که رییس دستگاه دیپلماسی دولت بایدن، آنتونی بلینکن از ۵ تا ۸ سپتامبر (۱۴-۱۷ شهریور) به دوحه پایتخت قطر و پایگاه هوایی رامشتاین آلمان سفر می کند تا از شرکای ایالا متحده برای انجام کارهای مهم در مورد افغانستان تشکر کند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در این سفر بر مشارکت های آمریکا برای ارتقای صلح، امنیت و عزت انسانی مجدداً تأیید می کند.

بلینکن همچنین قرار است در این سفر با کارکنان وزارت امور خارجه که با وزارت دفاع و سایر ادارات و آژانس ها برای خروج شهروندان آمریکایی و افغانهای آسیب پذیر همکاری داشته اند ملاقات کند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها