رژیم صهیونیستی برای مهار «خشم شبانه» فلسطینیان دست به دامن مصر شد

رژیم صهیونیستی برای مهار «خشم شبانه» فلسطینیان دست به دامن مصر شد
شنبه 13 شهريور 1400 - 12:27

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم برای متوقف کردن فعالیت‌های موسوم به «خشم شبانه» فلسطینیان در نوار مرزی غزه، از مصر درخواست کمک کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی از قاهره برای اعمال فشار بر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) جهت متوقف کردن فعالیت‌های موسوم به «خشم شبانه» فلسطینیان در نوار مرزی غزه درخواست کمک کرده است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که «غسان علیان» هماهنگ‌کننده امور کابینه رژیم صهیونیستی در مناطق فلسطینی اخیرا به همراه یک مسئول عالی‌رتبه شورای امنیت داخلی این رژیم به مصر سفر کرد.

این دو مسئول اسرائیلی با شخصیت‌های عالی‌رتبه دستگاه اطلاعات مصر دیدار کرده و اعمال فشار بر حماس به منظور متوقف کردن «خشم شبانه» فلسطینیان در نزدیکی شهرک‌های صهیونیستی واقع در اطراف نوار غزه را درخواست کردند.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، این دو مسئول اسرائیلی چهارشنبه شب گذشته از قاهره به تل‌آویو بازگشتند.

خشم شبانه (الإرباک اللیلی) مجموعه کارهای خودجوش فلسطینی‌ها در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست است که هدفش سلب آرامش از صهیونیست‌هاست.

فلسطینی‌هایی که در فعالیت‌های خشم شبانه شرکت می‌کنند اقداماتی از قبیل آتش زدن لاستیک خودرو و پرتاب مواد آتش‌زا و امثال آن به سمت صهیونیست‌ها و نیز پخش سرودهای ملی و محلی از طریق بلندگوهای بزرگ انجام می‌دهند.

این روش برای اولین بار در «راهپیمایی بازگشت» در مرز نوار غزه که از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ آغاز شد، مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری از آن الهام گرفته‌ و آن را علیه صهیونیست‌ها استفاده کردند.

یدیعوت آحارونوت همچنین نوشت که دو مسئول اسرائیلی در سفر به قاهره، موضوع آمادگی برای دیدار «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را بررسی کردند.

هیأت اسرائیلی همچنین از مصر برای نظارت بیشتر بر کالاهای وارداتی به غزه از طریق گذرگاه مرزی رفح درخواست کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها