پاسخ قاطع سوریه به حملات صهیونیست ها

پاسخ قاطع سوریه به حملات صهیونیست ها
يکشنبه 14 شهريور 1400 - 20:30

پایگاه اینترنتی اسرائیلی تیک دبکا به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی گزارش داد که سوریه در جریان حمله هوایی اخیر اسرائیل، دهها موشک به طرف هواپیماهای اسرائیلی شلیک کرد که یک فروند آن موشک دوربرد ضد هواپیما و یک فروند آن موشک زمین به زمین اسکاد بود.

العالم – سوریه

این پایگاه افزود که چنین اقدامی به این معناست که سوریه از این به بعد به هر حمله اسرائیلی شدیدا پاسخ خواهد داد.

گزارش حاکیست که پس از گذشت 5 دقیقه از حمله جنگنده های اسرائیلی به دمشق، سلسله انفجارهایی در منطقه میان نتانیا تا هرتسلیا، روش هاعین، رامات گان، گفعتایم و ریشون لتسیون در رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست.

همزمان پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک موشک در غرب منطقه هشارون منفجر شد و بخشهایی از یک فروند موشک اسکاد سوری در دریا و در اطراف تل آویو سقوط کرد.

ساکنان ریشون لتسیون گفتند که این انفجارها به خاطر اصابت موشک های ضد هوایی سوریه نبوده بلکه به خاطر انفجار موشک اسکاد سوریه بوده است که البته ارتش و پلیس اسرائیل نسبت به آن واکنش نشان ندادند.

لذا منابع اطلاعاتی اسرائیلی به تیک دبکا گفتند که در صورت درست بودن این سخنان، این موضوع به معنای آن است که سوریه، تاکتیک خود را تغییر داده و از این پس در برابر هر حمله اسرائیل، به یک هدف اسرائیلی حمله خواهد کرد، مانند بیستم ماه گذشته که سوریه یک موشک ضد هواپیما شلیک کرد که در بحرالمیت سقوط کرد ، به عبارت دیگر، سوری ها تصمیم گرفته اند که با حمایت ایران و روسیه، سقف نبرد نظامی با اسرائیل را بالاتر ببرند.

جمعه نیز مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد پدافند هوایی سوریه 21 موشک از 24 موشک شلیک شده توسط اسرائیل را با استفاده از سامانه های بوک ام 2 ای و بانتسر اس 1 روسی منهدم کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها