ذبیح‌الله مجاهد سقوط ‏ولایت پنجشیر را اعلام کرد

ذبیح‌الله مجاهد سقوط ‏ولایت پنجشیر را اعلام کرد
دوشنبه 15 شهريور 1400 - 08:57

بیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان از سقوط ‏ولایت پنجشیر خبر داد.

العالم ـ آسیا

بنابر اخبار منتشر شده، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در بیانیه ای سقوط پنجشیر را رسما اعلام کرد.

وی امروز (دوشنبه) با انتشار بیانیه ای رسمی با سربرگ امارت اسلامی افغانستان، کمیسیون امور فرهنگی و دفتر سخنگو، خاطرنشان کرد، پنجشیر به طور کامل فتح شده و در کنترل امارت اسلامی درآمده است.

وی جبهه مقاومت شمال افغانستان در دره پنجشیر را باند یاغی خطاب و خاطرنشان کرد که درحمله طالبان شماری از افراد کوبیده (سرکوب) شدند و شماری نیز فرار کردند و مردم این منطقه نیز از درگیری نجات یافتند.

منابع جبهه پنجشیر تا کنون در این باره اظهارنظری نکرده اند.

پیش از این منابع آگاه از حمله پهپاد‌های پاکستانی مجهز به بمب های هوشمند به مواضع نیرو‌های مقاومت افغانستان در پنجشیر و کشته شدن فهیم دشتی، سخنگوی جبهه مقاومت افغانستان در این منطقه خبر داده بودند.

قبل از حمله طالبان، «احمد مسعود» فرمانده جبهه مدافعان پنجشیر گفته بود اگر طالبان نیروهای خود را از پنجشیر و اندراب خارج کنند، جبهه پنجشیر از تحرکات نظامی دست کشیده و با این گروه گفت‌وگو خواهد کرد.

وی گفته بود که از ایستادگی علمای کابل حمایت نموده و حاضر به گفت‌وگو با طالبان هستیم. احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت مردمی در برابر تحریک طالبان در ولایت پنجشیر، در فیسبوک خود پس از حرام عنوان کردن لشکرکشی طالبان به پنجشیر از سوی علمای دینی در کابل، نوشته بود که از این اقدام علمای دینی استقبال نموده و حاضر است تا با گروه طالبان وارد مذاکره شود. اما طالبان این مساله را رد کرده بود.

متن کامل بیانیه سخنگوی طالبان در تصویر زیر آمده است.

پربیننده ترین خبرها