در فلسطین خورشید از زیر زمین می تابد

در فلسطین خورشید از زیر زمین می تابد
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 13:48

می گویند 6 رزمنده فلسطینی که آزادی خود را بازپس گرفته اند از نظر فلسطینی ها و همه آزادگان جهان، تبدیل به سمبل اراده پولادین و اشتیاق به آزادی و صبر بر مشکلات و مصاعب شده اند.

العالم - در گوشی

6 رزمنده ای که با کندن تونل طی ماه ها توانستند آزادی خود را پس بگیرند محافل سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی را به شدت شوکه کرده اند؛ آنها از زندانی گریخته اند که که به دلیل مراقبت های شدید امنیتی معروف است به زندان الخزنه (بنایی باستانی در پترا که در دل صخره ساخته شده است) و از این بدتر این است که اداره زندان های این رژیم هنوز نتوانسته است آنها را پیدا کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی این حادثه را یک مشکل امنیتی بزرگ در زندان جلبوع توصیف کرده است و گفته است که سیستم امنیتی این رژیم دستخوش بحران است.

زندان جلبوع، محکم ترین زندان

زندان جلبوع در شمال فلسطین اشغالی زیر نظر کارشناسان ایرلندی ساخته و در سال 2004 افتتاح شد. این زندان به شدت امنیتی و محکم ترین و حفاظت شده ترین زندان رژیم به حساب می آیدو معمولا زندانیانی در آنجا نگه داری می شوند که در داخل اراضی 1948 دست به عملیات زده اند.

در ژوییه 1958 زندانیان فلسطینی قیام بزرگی را راه انداختند و در طی آن، 66 زندانی گریختند. در سال 2014 هم زندانیان فلسطینی با حفر تونل سعی کردند فرار کنند. اما موفق نشدند و تونل لو رفته و تخریب شد.

6 نفری که از زندان مذکور گریخته اند، محکوم به حبس ابد بوده اند. آنها با فرار خود رژیم صهیونیستی و سیستم امنیتی و حتی سیاسی آن را به شدت دچار چالش کرده اند. این عملیات در میان فلسطینی ها به عملیات فرار بزرگ معروف شده است و رژیم صهیونیستی را مجبور به احضار نیروهای ویژه و اعزام آنها به سمت جنین و شمال فلسطین اشغالی کرده است تا شاید ردی از فراریان پیدا کنند.

پربیننده ترین خبرها