نشست غیرعلنی مجلس با حضور سردار قاآنی از زبان نماینده تبریز

نشست غیرعلنی مجلس با حضور سردار قاآنی از زبان نماینده تبریز
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 13:46

احمد علیرضابیگی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در این نشست، گزارشی در خصوص تحولات افغانستان ارائه کرد.

العالم - ایران

نمایندگان مجلس از ابتدای صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ نشست غیرعلنی خود را آغاز کردند، این نشست با حضور سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه و با موضوع تحولات منطقه و افغانستان برگزار شد.

سردار قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در این نشست، گزارشی در خصوص تحولات افغانستان ارائه کرد.

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس اظهار داشت: به گفته سردار قاآنی، کارشناسان سیاسی و نظامی شکست آمریکا در افغانستان را به مراتب مهمتر و پررنگ‌تر از شکست آمریکا در ویتنام تحلیل می‌کنند.

فرمانده سپاه قدس معتقد بود حضور آمریکا در افغانستان ارتباطی با حادثه ۱۱ سپتامبر نداشته و آمریکا پس از ترور احمد شاه مسعود مصمم به حضور در افغانستان شده بود.

وی افزود: سردار قاآنی تأکید کرد آنچه برای ما در افغانستان اهمیت دارد، این است که امنیت جمهوری اسلامی مخدوش نشود، نقشه آمریکا این است که ایران را با جهان اهل سنت درگیر کند بنابراین جمهوری اسلامی باید به گونه‌ای عمل کند که امنیت ایران مخدوش نشده و آمریکا به اهداف خود دست نیابد.

به گفته فرمانده سپاه قدس، شیعیان و همه مردم افغانستان برای جمهوری اسلامی اهمیت زیادی دارند و ایران تلاش دارد حل موضوع افغانستان از طریق جنگ نباشد و همه اقوام افغانستان در اداره کشور سهیم باشند.

پربیننده ترین خبرها