قبایل مسلح یمن یک کاروان نظامی امارات را گروگان گرفتند

قبایل مسلح یمن یک کاروان نظامی امارات را گروگان گرفتند
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 14:47

قبایل مسلح یمن یک کاروان نظامی وابسته به امارات و نیروهای تحت حمایت این کشور را در استان شبوه واقع در شرق یمن گروگان گرفتند.

العالم - یمن

«مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» دوشنبه شب (دیشب) گفت که افراد مسلح از قبایل الساده یک کاروان نظامی را متوقف کردند.

الرحبی افزود که این افراد مسلح کاروان نظامی مذکور را از انتقال به اردوگاه العلم تحت سیطره امارات در شرق شبوه ممانعت کرده و آن را گروگان گرفته‌اند.

به گفته الرحبی این کاروان شامل تعدادی از نظامیان گروه «النخبة الشبوانیة» تحت حمایت امارات و تعدادی از عناصر اماراتی است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، یک منبع محلی در شبوه نیز گفت که این کاروان شامل بیش از ۱۵ سرباز و حدود پنج خودروی نظامی است.

این منبع افزود که این اقدام قبایل الساده پس از آن صورت گرفت که امارات از عمل به تعهد خود برای پرداخت غرامت به این قبایل به دلیل کشته شدن نُه تن از افراد آن به دست نیروهای النخبة الشبوانیة، شانه خالی کرد.

ساکنان محلی نیز گفتند که یک هواپیمای جنگی وابسته به امارات در ارتفاع پایین آسمان این منطقه به پرواز درآمد و با شکستن دیوار صوتی باعث ایجاد وحشت در میان ساکنان منطقه شد.

اوایل ژانویه ۲۰۱۹ هفت تن از افراد مسلح قبایل الساده به همراه دو غیرنظامی از جمله یک کودک در حمله نیروهای النخبة الشبوانیه در منطقه مرخه استان شبوه کشته شدند.

اواسط مارس ۲۰۱۹ قبایل مذکور توافقنامه‌ای با نیروهای النخبة الشبوانیة امضا کردند که به موجب آن ابوظبی ملزم به پرداخت ۶۴ میلیون ریال سعودی (۱۷۰ میلیون دلار) به این قبایل به عنوان جبران خسارت‌های انسانی و مالی حاصله از این حمله شد.

از سوی دیگر رسانه‌های یمنی از اقدام امارات در ارسال تجهیزات نظامی جدید به جنوب یمن خبر دادند.

«عادل الحسنی» از اعضای ارشد «المقاومه الجنوبیه» در این ارتباط گفت که امارات تجهیزات نظامی جدیدی به نیروهای وابسته به خود در بندر «المخار» (غرب استان تعز) تحویل داده است تا زمینه را برای تسلط «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) بر استان حضرموت در شرق یمن ‌ویژه مناطق نفت‌خیز فراهم کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها