سه میلیارد یورو قرارداد تسلیحاتی در ۳ نمایشگاه نظامی روسیه امضا شد

سه میلیارد یورو قرارداد تسلیحاتی در ۳ نمایشگاه نظامی روسیه امضا شد
سه شنبه 16 شهريور 1400 - 22:58

شرکت دولتی تسلیحاتی روس آبارون اکسپورت (دست‌اندرکار صادرات تسلیحات روسیه) اعلام کرد که در سه نمایشگاه نظامی این کشور، قراردادهایی برای فروش تسلیحات به ارزش سه میلیارد یورو امضا کرده است.

العالم - اروپا

به گزارش خبرگزاری تاس، یک مقام دفتر مطبوعاتی شرکت روس آبارون اکسپورت روز سه شنبه به خبرنگاران گفت: روس آبارون اکسپورت در نمایشگاه بین المللی نظامی دریایی ام.و.ام.س-۲۰۲۱ (سن پترزبورگ)، نمایشگاه هوافضای ماکس-۲۰۲۱ مسکو و نمایشگاه بین المللی آرمیا-۲۰۲۱ قراردادهای فروش تسلیحات به ارزش سه میلیارد یورو امضا کرده است.

این مقام افزود: نمایشگاههای نظامی که در تابستان گذشته در روسیه برگزار شد، سطح بالای تقاضا برای خرید تسلیحات و ادوات جنگی روسیه را نشان داد.

به گفته مقام مطبوعاتی شرکت روس آبارون اکسپورت، هواپیماهای سوخو-۳۰، بالگردهای ام.آی-۳۵ام.پ و ام.آی -۱۷۱ش و ام.آی-۱۷و و آتشبارهای ضدهوایی پانتسیر-اس.۱ و پانتسیر-اس.۱ ام و سیستم رادار پراتیونیک-گ.ی ازجمله تسلیحات و ادوات نظامی بودند که برای فروش آن قرارداد امضا شد.

خبرگزاری تاس بتازگی نوشته بود: به رغم همه‌گیری کووید-۱۹ و تحریم‌های وضع شده علیه روسیه، سطح سفارش های خارجی از تسلیحات نظامی و محصولات تجاری این کشور در همان سطح سال‌های گذشته باقی مانده‌ است.

به نقل از این خبرگزاری روسی، سال گذشته تولیدات نظامی و تجاری روسیه ۳۴ درصد از کل تولیدات شرکت فناوری و تولید «روستخ» (ابرشرکت دولتی روسی برای کمک به توسعه، تولید و صادرات محصولات صنعتی با فناوری پیشرفته) را تشکیل داد.

«سرگئی چمزوف» رئیس این شرکت در یک گفت وگوی تلویزیونی در همین پیوند گفت: «ثبت سفارش‌های خارجی از شرکت روسی پیشرفته روستخ تحت تاثیر همه گیری کرونا و تحریم ها قرار نگرفته و حجم آن در زمان حاضر نزدیک به ۵۰ میلیارد دلار تخمین زده می شود.»

چمزوف افزود: «به رغم تحریم ها و همه گیری کووید-۱۹، سبد سفارش‌های ما در سال های گذشته در حدود همان ۵۰ میلیارد دلار باقی مانده است.»

پیش از این نیز «دیمیتری شوگایف» مدیر سرویس فدرال همکاری های نظامی و فنی در اواسط ماه مارس سال ۲۰۲۱ (اواخر اسفند ماه ۹۹) اعلام کرده بود که روسیه توانسته ثبت سفارش های خارجی تسلیحات خود را در رقم۵۰ تا ۵۵ میلیارد دلار حفظ کند.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها