آمریکایی ها در عدن و انگلیسی ها در المهره .. در یمن چه خبر است؟!

آمریکایی ها در عدن و انگلیسی ها در المهره .. در یمن چه خبر است؟!
چهارشنبه 17 شهريور 1400 - 17:55

فعالان طرفدار " شورای انتقالی جنوب" در یمن که وابسته به امارات است، از ورود نیروهای آمریکایی به شهر عدن و استقرار آنان در مواضع نزدیک به اطراف قصر المعاشیق با هدف نظارت بر تجهیزات امنیتی و فنی ساختمان های این قصر خبر دادند.

العالم - درگوشی

چند روز پیش، نیروهای انگلیسی به بهانه تعقیب عاملان حمله به کشتی اسرائیلی "مرسر استریت" که 29 ژوئیه گذشته مقابل سواحل عمان هدف حمله قرار گرفته بود، وارد استان المهره یمن شدند. ورود نیروهای انگلیسی با خشم گسترده ساکنان استان المهره و مردم یمن روبرو شد و آنها ضمن مخالفت با این اقدام ، آنرا به منزله اشغالگری توصیف کردند.

توجیه آمریکا برای اعزام نیروهای خود به یمن برای حمایت از عبدربه منصور هادی فراری ، به منزله عذر بدتر از گناه است، زیرا مشخص است که عدن خارج از کنترل ارتش یمن و کمیته های مردمی است و این کشور از سال ها پیش تحت سلطه نیروهای سعودی و اماراتی است که با حمایت امریکا، اسرائیل و غرب به یمن حمله کردند. هدف از این حمله، بازگرداندن عبدربه منصور فراری به قدرت است. سوال این است که وقتی عبدربه منصور هادی درمیان حامیان منطقه ای و بین المللی است، چه چیزی باعث نگرانی آمریکا درباره منصور شده است؟!

پر واضح است که آمریکا با اعزام نیروهای نظامی به عدن، به دنبال تحقق هدف های بزرگ تر از تامین امنیت منصور هادی است. هدف آمریکا این است که نقش امریکا در حمله به یمن را از پشت پرده به صحنه حوادث منتقل کند تا روحیات سعودی ها و اماراتی ها و مزدوران آنان را تقویت کند. زیرا روحیه آنان در پی مقاومت اسطوره ای مردم یمن که با گذشت بیش از 6 سال از حمله تجاوزکارانه از مرحله دفاع به مرحله حمله منتقل شدند، تضعیف شده است.امریکا همچنین به دنبال تثبیت تجزیه یمن و ترویج این مساله به عنوان واقعیتی است که باید آنرا پذیرفت تا بر گذرگاه ها و بنادر و مواضع جغرافیایی استراتژیک در یمن سلطه پیدا کند.

این مساله همچنین درباره حضور نظامی انگلیس در استان المهره نیز که به بهانه کشتی اسرائیلی صورت گرفت، مطابقت می کند. این بهانه، همان بهانه ای را در اذهان یمنی ها زنده می کند که انگلیس سال 1839 به آن متوسل شده بود.

زمانی که از حادثه حمله دزدان دریایی به کشتی " داریا دولت" در سواحل بندر عمان سوء استفاده کرد و به مدت حدودا 129 سال جنوب یمن را اشغال کرد.

کارشناسان مسائل یمن بر این باورند که ورود نیروهای بریتانیایی به ویژه به استان المهره که ارتش یمن و کمیته های مردمی در آن جا حضور ندارند، در راستای مشروعیت بخشیدن به حضور سعودی دراین استان است که طولانی ترین نوار ساحلی در یمن را به طور 560 کیلومتر را دارد و مشرف بر بحر العرب است.

حضور نظامی انگلیس در استان المهره، بیانگر ناتوانی اشغالگران سعودی بر کنترل سلطه خود بر این استان و نیز با هدف تقویت روحیه تضعیف شده نیروهای سعودی و مزدوران آنان و نیز برای تثبیت تقسیم جغرافیای یمن است.

آنچه اکنون در یمن اتفاق می افتد، بیانگر دروغین بودن ادعاهای متجاوزان شامل امریکا، بریتانیا، اسرائیل،امارات و عربستان درباره مشروعیت منصور هادی است. هدف همه آنان، تجزیه یمن و اشغال سرزمین این کشور و سلطه بر بنادر و جزایر یمن و غارت ثروت های آنان به نفع رژیم اسرائیل است.

اما ائتلاف متجاوزان در نتیجه اراده قوی ملت یمن فروپاشید و در طول تاریخ هیچ اشغالگری وارد یمن نشد ، مگر اینکه خاک این سرزمین به گورستان آنان تبدیل شد و یا اشغالگران مجبور به فرار شدند و این همان واقعیتی است که "عبدالملک الحوثی" قاطعانه در سخنرانی اخیر خود به آن اشاره کرد و گفت که همه مناطق یمن و همه جاهایی را که دشمنان برای قرار دادن آن تحت سلطه امریکا، بریتانیا و اسرائیل اشغال کرده اند، آزاد خواهیم کرد.

پربیننده ترین خبرها