طالبان: مردم برای تظاهرات باید مجوز بگیرند

طالبان: مردم برای تظاهرات باید مجوز بگیرند
پنج‌شنبه 18 شهريور 1400 - 00:01

وزارت امور داخله دولت جدید افغانستان همزمان با برگزاری تظاهرات گسترده علیه طالبان در بیانیه‌ای هشدار داد که برای برگزاری تظاهرات باید اول مجوز از وزارت عدلیه گرفته شود و ارگان‌های امنیتی برای تضمین امنیت، باید در جریان گذاشته شوند.

العالم-افغانستان

طبق بیانیه‌ای که در صفحه توئیتر ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان منشتر شده، وزارت امور داخله "امارات اسلامی افغانستان" با اشاره به برگزاری تظاهرات در کابل و چند ولایت دیگر، اعلام کرد که شماری از افراد به بهانه تظاهرات به راه‌ها و جاده‌ها می‌آیند، امنیت را اخلال می‌کنند و سبب آزار و اذیت و اختلال در زندگی مردم می‌شوند.

این بیانیه هشدار داد: در این مورد به تمام هموطنان خبر داده می‌شود که فعلا با هیچ نام و عنوان، به راه‌اندازی تظاهرات دست نزنند زیرا تظاهرات باید قانونی باشد، نخست باید از وزارت عدلیه جواز به دست آورده شود و ارگان‌های امنیتی در جریان گذاشته شوند تا امنیت تظاهرات کنندگان تضمین شود.

وزارت عدلیه دولت جدید افغانستان افزود: هدف و شعارهای تظاهرات، همچنان محل و زمان آغاز و پایان تظاهرات و جزئیات دیگر، باید دست‌کم ۲۴ ساعت پیش با ادارات مربوطه هماهنگ و اجازه گرفته شود.

طبق اعلام این وزارتخانه، امارت اسلامی به همه خواست‌ها و حقوق مشروع هموطنان رسیدگی می‌کند و باید فرصت داده شود که پس از استحکام امنیت، برای از بین بردن مشکلات دیگر، گام‌های لازم برداشته شود.

اعتراض های عمومی دیروز در کابل ، مزارشریف و غزنی بدنبال فراخوان احمد مسعود رهبر مقاومت افغانستان از مردم برای قیام علیه طالبان و سردادن شعار ضد پاکستانی و الله اکبر به صورت گسترده برگزار شد.

طالبان در تقابل با اعتراض های مردم افغانستان از شلیک تیر برای متفرق کردن جمعیت استفاده کرد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها