سازمان ملل: 97% درصد افغان‌ها در خطر قرار گرفتن زیرخط فقر قرار دارند

سازمان ملل: 97% درصد افغان‌ها در خطر قرار گرفتن زیرخط فقر قرار دارند
جمعه 19 شهريور 1400 - 09:27

سازمان ملل روز پنجشنبه هشدار داد که این خطر وجود دارد که 97 درصد افغانستانی‌ها زیر خط فقر قرار بگیرند.

العالم - آسیا

سازمان ملل روز پنجشنبه هشدار داد که 97 درصد افغانستانی‌ها در خطر قرار گرفتن زیر خطر فقر قرار دارند و خواستار افزایش کمک‌های بشردوستانه برای بهبود وضعیت زندگی در این کشور شد.

در گزارش سازمان ملل آمده است: «در صورتی که به درخواست‌ها برای کمک به مقابله با بحران‌های سیاسی و اقتصادی در افغانستان پاسخ داده نشود تا 97 درصد از افغانستانی‌ها با خطر رفتن به زیر خط فقر مواجه هستند».

در این گزارش آمده است که احتمال دارد که تولید واقعی ناخالص داخلی در افغانستان تا 13.2 درصد کاهش یابد که همین موضوع درصد فقر در این کشور را تا 25 درصد افزایش خواهد داد.

از سوی دیگر، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) روز سه‌شنبه گفت که افغانستان با فروپاشی خدمات اساسی روبروست.

«ینس لارک» سخنگوی این نهاد سازمان ملل در نشست خبری این سازمان با بیان اینکه میلیون‌ها افغان نیاز به کمک غذایی و کمک‌های بهداشتی دارند، از اهداکنندگان خواست در آستانه کنفرانس بین المللی کمک به افغانستان در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) کمک‌های بیشتری ارائه کنند.

سازمان ملل متحد تقاضای کمک تقریباً ۲۰۰ میلیون دلاری بیشتر برای کمک‌های نجات‌بخش در افغانستان کرد.

آژانس بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که مبلغ اضافی به این معناست که در حال حاضر در مجموع ۶۰۶ میلیون دلار برای کمک به افغانستان تا پایان سال نیاز است.

حتی قبل از تحولات اخیر افغانستان، این کشور به شدت وابسته به کمک بود و ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی آن از منابع مالی خارجی تامین می‌شد.

سازمان ملل متحد هشدار داده که ۱۸ میلیون نفر با فاجعه انسانی روبرو هستند و ۱۸ میلیون نفر دیگر نیز ممکن است به سرعت در چنین شرایطی قرار بگیرند.

به گفته این نهاد، ۴۱۳ میلیون دلار از درخواست جدید مرتبط با نیازهای برآورده نشده درخواست سابق است، در حالی که ۱۹۳ میلیون دلار به نیازهای جدید و تغییرات هزینه‌های عملیاتی اختصاص می‌یابد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها