دستاورد جدید ایران در پرونده هسته ای

دستاورد جدید ایران در پرونده هسته ای
جمعه 19 شهريور 1400 - 14:50

ایران مجددا از جامعه جهانی خواست رژیم صهیونیستی را به پیوستن به معاهده منع آزمایش های هسته ای و پذیرفتن نظارت بین المللی بر تاسیسات هسته ای اش وادار کند.

العالم – درگوشی

این پیشنهاد توسط مجید تخت روانچی نماینده ایران در سازمان ملل متحد به مناسبت سالگرد امضای معاهده منع آزمایشهای هسته ای مطرح شد.

همزمان رافائل گروسی مدیر آژانس انرژی هسته ای از افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده با درصد بالا در ایران ابراز نگرانی کرد و در گزارش خود نوشت که این اورانیوم به 10 کیلوگرم رسیده است.

کارشناسان معتقدند که غنی سازی اورانیوم در سطوح مختلف، در چارچوب پیمان منع تکثیر سلاح هسته ای و تعهدات ایران انجام شده است.

همزمان سرگئی ریابکوف در دیدار با روبرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران گفت که مسکو معتقد است که آمریکا و غرب لازم است شیوه مسئولانه تر و متعادل تری نسبت به توافق هسته ای اتخاذ کند و آن را پیچیده نکنند.

کارشناسان معتقدند که هدف از سفر فرستاده آمریکا به اروپا ایجاد جبهه ای در برابر ایران است اما مسکو به آنان پیام داد که هرگز با خواست واشنگتن همراهی نمی کند، به ویژه که فرانسه، انگلستان و آلمان به تعهداتشان نسبت به توافق هسته ای عمل نکرده اند.

واشنگتن این بار نیز در زمینه اعمال تحریم علیه ایران با شکست مواجه خواهد شد به ویژه که می داند سیاست تحریم اثری بر تهران که همواره موضعش در این زمینه ثابت است، ندارد و مسبب کاهش تعهدات تهران نسبت به توافق، آمریکاست که از آن خارج شد، لذا تهران به دنیا فهمانده که به مسیر خود در زمینه حق مشروع هسته ای اش متعهد خواهد ماند.

پربیننده ترین خبرها