آمادگی فلسطینی ها برای برگزاری "روز خشم"درحمایت از اسرا در کرانه باختری

آمادگی فلسطینی ها برای برگزاری
جمعه 19 شهريور 1400 - 16:34

گروه ها ، احزاب و انجمن های فلسطینی برای اجرای راه پیمایی و تجمع های مردمی در روز خشم در جمعه موسوم به آزادی با هدف حمایت از اسرای فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری آماده می شوند.

العالم - فلسطین اشغالی

این فعالیت ها در راستای تحرک های مردمی است که از سه روز قبل آغاز شده است.

گروه های ملی و اسلامی در غزه ، روز گذشته، اعلام کردند که امروز جمعه ، روز خشم و درگیری در کرانه باختری اشغال شده و باریکه غزه است و این مراسم در مایت از شش اسیری که از زندان جلبوع فرار کردند، برگزار خواهد شد.

"جمیل مزهر" عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین، ملت فلسطین را به اعلام خشم و درگیری گسترده با نیروهای رژیم اشغالگر در نقاط درگیری و تماس فرا خواند.

وی گفت : ملت فلسطین بسیج عمومی اعلام می کند و همه توان و امکانات خود را درجهت خدمت به نبرد آزادی به کار می گیرد و آمادگی هایی را برای انتفاضه گسترده مردمی آغاز کرده است.

اوضاع در زندان های رژیم اشغالگر ، به ویژه پس از اینکه سازمان زندان های اسرائیل ، به دنبال فرار شش اسیر از زندان جلبوع در شامل فلسطین اشغالی، اقداماتی را برای مجازات به اجرا گذاشتند، ناآرام است.

مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل، به سرکوب و بازرسی ویژه درزندان جلبوع اقدام کردند و بخش های اسرا در زندان ها را بستند و تهدید کردند که اقدامات بیشتری را علیه اسرای فلسطینی انجام دهند.

شش اسیر فلسطینی از استان جنین در شمال کرانه باختری اشغالی، موفق شدند از طریق تونلی که در داخل زندان جلبوع حفر کردند، از این زندان فرار کنند.

رسانه های رژیم اشغالگر تصویر تونلی را که اسرای آزادی از زندان حفر کردند، منتشر کردند و گفتند که دهانه تونل درگیر، در فاصله چند متری دیوار خارجی زندان جلبوع قرار داشت.

زندان جلبوع که اسرا موفق به فرار از آن جا شدند و به شدت تحت مراقبت نیروهای امنیتی اسرائیل قرار دارد، در سال 2004 احداث شد و اسرای قهرمان که محکومیت های طولانی مدت دارند واسرایی که رژیم اشغالگر آنان را " بسیار خطرناک " توصیف می کند، در آنجا در اسارت هستند.

پربیننده ترین خبرها