رافائل گروسی وارد تهران شد

رافائل گروسی وارد تهران شد
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 00:11

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفتگو با رئیس سازمان انرژی اتمی امشب وارد تهران شد.

العالم - ایران

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیأتی دقایقی پیش به منظور گفتگو با «محمد اسلامی» رئیس جدید سازمان انرژی اتمی وارد فرودگاه امام خمینی (ره)‌ تهران شد.

وی در بدو‌ ورود مورد استقبال «بهروز کمالوندی» معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی قرار گرفت.

«کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، شنبه از سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران خبر داد.

نماینده دائم کشورمان افزود: گروسی در این سفر با محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد و دو طرف، همچنین بیانیه مشترکی را نیز صادر خواهند کرد.

* دیدار گروسی با اسلامی پیش از ظهر یکشنبه

در همین خصوص نیز سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌وگو در خصوص موضوعات همکاری‌های ایران و آژانس، امشب برای سفری یک روزه وارد تهران خواهد شد و این دیدار پیش از ظهر روز یکشنبه انجام می‌شود و هیأت آژانس بعد از ظهر یکشنبه به وین مراجعت خواهد کرد.

این نخستین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم و اولین دیدار وی با محمد اسلامی رئیس جدید سازمان انرژی اتمی است. این سفر در آستانه نشست شورای حکام آژانس انجام می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها