درگیری پلیس یونان با معترضان به واکسیناسیون اجباری کرونا

درگیری پلیس یونان با معترضان به واکسیناسیون اجباری کرونا
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 03:06

تعداد زیادی از مردم یونان با تجمع در دومین شهر بزرگ این کشور، به اجباری‌شدن تزریق واکسن کرونا اعتراض کردند که با دخالت پلیس این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

العالم - اروپا

چند هزار نفر از مردم یونان شامگاه شنبه (به وقت ایران) با تجمع و تظاهرات در «سالونیک» به طرح دولت برای واکسیناسیون اجباری ویروس «کووید۱۹» اعتراض کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نیروهای امنیتی دومین شهر بزرگ یونان با معترضان برخورد کردند که در پی این مداخله، تظاهرات به خشونت کشیده شد.

بر اساس این گزارش، حدود ۱۵ هزار تظاهرات‌کننده برای اعتراض به اجباری‌شدن تزریق واکسن کرونا توسط مردم یونان، از تمام بخش‌های این کشور در سالونیک جمع شده بودند.

پلیس یونان در بیانیه‌ای مدعی شد تظاهرات‌کنندگان از دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با فاصله‌گذاری اجتماعی از جمله استفاده از ماسک بهداشتی پیروی نکرده بودند.

به نوشته رویترز، نیروهای امنیتی که به لباس‌های ضد شورش مجهز بودند، برای متفرق کردن معترضان از توپ آب‌پاش، گاز اشک‌آور و اسپری فلفل استفاده کردند.

یونانی‌ها در حالی به واکسیناسیون اجباری کرونا اعتراض دارند که این کشور با حدود ۶۱۴ هزار مبتلا و بیش از ۱۴ هزار و ۱۰۰ فوتی بر اثر این ویروس، در رتبه چهل‌وهفتم کشورهای آلوده به کووید۱۹ قرار دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها