گزارش خبرنگار العالم از بازگشت ناوگروه ایرانی پس از طولانی ترین مأموریت دریایی خود

گزارش خبرنگار العالم از بازگشت ناوگروه ایرانی پس از طولانی ترین مأموریت دریایی خود
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 10:01

خبرنگار اعزامی شبکه العالم در بندرعباس از بازگشت ناوگروه 75 نیروی دریایی ارتش جمهور اسلامی ایران خبر داد.

العالم- ایران

این ناوگروه پس از ۱۳۳ روز دریانوردی در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها و طی ۴۴ هزار کیلومتر، پنجشنبه گذشته به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران وارد شد.

محمد لاجوردی خبرنگار العالم افزود: ارتش ایران مراسمی رسمی برای استقبال از این گروه برگزار کرد که فرمانده کل ارتش سرلشکر عبدالرحیم موسوی، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروهای دریایی ارتش جمهوری اسلامی و تعدادی از مسئولین و همچنین خانواده های پرسنل نیروی دریایی در آن حضور یافتند.

لاجوردی تاکید کرد که نیروی دریایی جمهوی اسلامی ایران به همه ثابت کرد که ایران می تواند به دریاها و اقیانوس ها وارد شود و پرچم ایران را در آنجا برافرازد.

وی خاطرنشان کرد که ناوشکن ایرانی سهند و ناوبندر مکران نیز در این سفر دریایی همراه بودند.

گفتنی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد ناوگروهی با همراهی ناوشکن سهند و ناوبندر مکران پس از دریانوردی در دریاهای آزاد و اقیانوس‌ها به آب های ملی ایران بازگشتند.

این ناوگروه، دوازدهم اردیبهشت با هدف ارتقای اقتدار دریایی، تامین امنیت خطوط دریانوردی و تقویت دیپلماسی دریایی راهی ماموریت دریانوردی در اقیانوس هند، اطلس جنوبی و شمالی شد و با اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی حامل پیام صلح و دوستی ملت بزرگ ایران بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تبریک بازگشت مقتدرانه و عزت‌آفرین ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش از مأموریت تاریخ‌ساز دریانوردی پهنه‌ اقیانوس اطلس، از فرمانده و یکایک کارکنان آن قدردانی کردند.

پربیننده ترین خبرها