به مناسبت روز سینما؛

در گفتگو با شبکه العالم؛ «جواد هاشمی» از سینمای ایران می گوید

در گفتگو با شبکه العالم؛ «جواد هاشمی» از سینمای ایران می گوید
يکشنبه 21 شهريور 1400 - 14:27

جواد هاشمی، بازیگر مشهور سینما و تلوزیون با تاکید بر اینکه ایران یکی از کشورهای پیشرو در عرصه سینما است خاطرنشان کرد که «فیلمنامه های خوب و با تاکید بر ارزش های اخلاقی» از ویژگی های سینمای ایران است.

العالم - ایران / فرهنگی

«جواد هاشمی» که به مناسبت روز سینما میهمان ویژه برنامه "صباح جدید" شبکه العالم بود با اشاره به دست آوردهای سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی تاکید کرد که سینمای ایران مخاطبانی زیادی دارد.

وی گفت: از ناحیه توانایی های هنری درخصوص تولیدات سینمایی ، شاید ما نتوانیم با سینمای بسیاری از کشورها مثل هالیوود، بالیوود و برخی کشورهای اروپایی رقابت کنیم، اما در زمینه محتوا و مضمون و همچنین و چهارچوب کلی قصه و تاکید بر ارزش های اخلاقی، سینمای ایران حقیقتا از پیشگامان این حوزه است.

هاشمی تاکید کرد: بسیاری از بینندگان، بخصوص طی چهل سال گذشته، از فیلم های ایرانی استقبال می کنند، ما توانستیم به موفقیت های بالایی در تولیدات سینمایی دست پیدا کنیم، من فکر می کنم اگر به سینمای ایران از زاویه داستان و پایبندی به ارزش های اخلاقی نگاه کنیم، آن را بسیار پیشرفته می یابیم.

وی با اشاره به بودجه پایین سینمای ایران یادآور شد:برای مثال من 7 فیلم سینمایی برای کودکان و نوجوانان ساختم، اما متاسفانه توجه زیادی به این آثار نشد، اما با این وجود، ما همه تلاشمان را می کنیم تا فیلم هایمان مورد احترام و استقبال بینندگان قرار بگیرند.

هاشمی با اشاره به تولید آثاری با کیفیت در سینمای ایران اظهار داشت: طی سال های گذشته فیلم ها و سریال هایی بودند که عامه مردم آنها را دوست داشتند و مردم منطقه نیز به طور گسترده ای از آنها استقبال کردند.

وی با اشاره به سریال مختارنامه گفت: من نقش مختصری در سریال مختارنامه داشتم، اما وقتی به کشورهای همسایه مانند عراق رفتم، در آنجا مرا بخاطر این نقش می شناختند، مثلا در نجف اشرف شخصی مرا دید و به من گفت که نقش مرا بیش از ده بار تماشا کرده است.

1

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها