تحلیلی بر انتشار ویدئو سرکرده القاعده/ آیا الظواهری زنده است؟

تحلیلی بر انتشار ویدئو سرکرده القاعده/ آیا الظواهری زنده است؟
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 07:40

انتشار ویدیوی جدید از ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده در سالگرد حملات یازده سپتامبر، از آنجا که گفته می‌شد وی سال گذشته کشته شده است، توجه محافل رسانه ای را به خود جلب کرد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، گروه اطلاعات سایت (SITE) که وب سایت‌های تروریستی را زیر نظر دارد، روز یکشنبه ویدئوی ایمن الظواهری سرکرده گروه تروریستی القاعده را مورد بررسی قرار داد.

الظواهری در این ویدیو از حمله القاعده به نیروهای روسی در شهر رقه سوریه در ۱ ژانویه (۱۲ دی) خبر می‌دهد. او همچنین گفت: "قدس هرگز یهودی نمی‌شود."

الظواهری در ویدئو ۶۰ دقیقه‌ای شواهدی بر زنده ماندن خود ارائه می‌کند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد سرکرده القاعده در این ویدیو اشاره‌ای به قدرت گرفتن طالبان در افغانستان و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور نمی‌کند.

گروه اطلاعات سایت نیز با توجه به گزارش آسوشیتدپرس اعلام کرد ویدئو الظواهری برای روزهای اخیر نیست و به تازگی ضبط نشده است.

ریتا کاتز مدیر گروه اطلاعات سایت در پیام توییتری نوشت: با توجه به اینکه الظواهری در ویدئو هیچ اشاره‌ای به موضوع به قدرت رسیدن طالبان و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان نکرده باید گفت که ویدئو وی در اوایل فوریه سال ۲۰۲۰ در زمان توافق صلح دوحه ضبط شده است.

ویدئو الظواهری در حالی منتشر شده که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده بود وی سال گذشته به علت بیماری طولانی مدت جان خود را از دست داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها