ابراز نگرانی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اعمال شکنجه در عربستان

ابراز نگرانی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از اعمال شکنجه در عربستان
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 10:24

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نگرانی عمیق خود را بابت شکنجه یک امدادگر سعودی عضو صلیب سرخ که در بازداشت عربستان است، ابراز کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

به گزارش خبرگزاری رویترز، عبدالرحمان السازان، امدادگر عربستانی در دفتر جامعه صلیب سرخ در ریاض که در آن مشغول به کار بود، بازداشت شده است.

بنابر این گزارش، این امدادگر عربستانی در مارس ۲۰۱۸ توسط مقام‌های این کشور بازداشت و به ۲۰ سال حبس و در پی آن ممنوعیت سفر محکوم شد.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی نوشت، کنگره در حال بررسی جلسه تجدید نظر دادگاه وی که امروز (دوشنبه) برگزار می‌شود و همچنین تمامی نقض‌های حقوق بشری از سوی دولت ریاض است.

پلوسی در ادامه توئیت خود نوشت: به شدت بابت شکنجه در بازداشت یک امدادگر نگرانم. ادامه محکومیت این امدادگر به مثابه نقض آزادی بیان محسوب می‌شود.

در همین حال، خواهر این امدادگر نیز در توئیتی نوشت که برادرش در وضعیت جسمانی و سلامتی بدی قرار دارد. وی افزود: ما نگران سلامت جسمانی و روانی برادرم هستیم چراکه بازداشت او و شکنجه وضعیت جسمانی برادرم را وخیم کرده است. همچنین ما نمی‌توانیم با او در ارتباط باشیم.

گروه حقوق بشری غیردولتی منا مستقر در ژنو در بیانیه آوریل خود اعلام کرده است که این امدادگر سعودی بابت دو فقره پیام کنایه‌آمیز توییتری به دادگاه کشانده شد و وی را به تامین مالی تروریسم، حمایت یا همکاری با داعش و آماده‌سازی، نگهداری و ارسال پیام‌هایی که باعث برهم خوردن ارزش‌های مذهبی و نظم عمومی در عربستان می‌شود، متهم کرده‌اند.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان ضمن انجام اصلاحات اقتصادی و اجتماعی برای مدرن کردن عربستان، همچنان به مقابله سرسختانه با مخالفان می‌پردازد و مقام‌های سعودی چند تن از روحانیون، نخبگان، فعالان و اعضای خانواده سلطنتی را بازداشت کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها