مسجدی در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

تشریح دستاوردهای سفر الکاظمی به تهران/ لغو روادید عراق مختص سفرهای هوایی است

دوشنبه 22 شهريور 1400 - 11:07

سفیر ایران در عراق گفت: بعد از مراسم اربعین مسافرین ایرانی که از طریق پرواز هوایی وارد فرودگاه های عراق می شوند نیاز به ویزا نخواهند داشت

العالم _ ایران / سیاسی

"ایرج مسجدی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در تشریح دلایل و دستاوردهای سفر نخست وزیر عراق به تهران اظهارداشت: سفر "مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق و هیات همراه وی به ایران برای همکاری های مشترک، گسترش روابط دو کشور در زمینه های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و فرهنگی صورت گرفت.

وی افزود: در این سفر در دیدار هایی که صورت گرفت، مقرر شد پروژه ها و اقداماتی که در دست همکاری های مشترک است عملیاتی و اجرایی و به سرعت پیگیری شود، مثل موضوع راه آهن شلمچه و بصره که مورد بررسی قرار گرفت.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: مطالبات جمهوری اسلامی ایران از عراق که در قبال فروش گاز و برق به این کشور بود، نیز بررسی شد.

مسجدی در رابطه به مراسم اربعین بیان داشت: در بحث اربعین قرار بر این شد 60 هزار زائر ایرانی به عراق مشرف شوند.

وی در پایان درباره لغو روادید بین ایران و عراق گفت: در موضوع لغو روادید آن چیزی که تایید شد آن بود که بعد از مراسم اربعین مسافرین ایرانی که از طریق پرواز هوایی وارد فرودگاه های عراق می شوند نیاز به ویزا نخواهند داشت به همین جهت لغو روادید فعلا در سفرهای هوایی برداشته شده است که بعد از مدتی که کرونا مدیریت شود این موضوع برای سفرهای زمینی به عراق نیز اعمال می شود.

پربیننده ترین خبرها