معترضان در انگلیس شلوغ‌ترین اتوبان لندن را مسدود کردند

معترضان در انگلیس شلوغ‌ترین اتوبان لندن را مسدود کردند
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 13:30

فعالان محیط زیست در انگلیس در اقدامی اعتراضی، خروجی یکی از شلوغ‌ترین اتوبان‌های شهر لندن را در اولین روز کاری هفته، مسدود کردند.

العالم ـ اروپا

حدود ۲۰ تن از اعضای گروه موسوم به «انگلیس را عایق کنید» وسط خیابان کینگز لنگلی که یکی از خروجی های پرتردد اتوبان ام۲۵ به شمار می‌رود تجمع کرده و پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کنند که روی آن جملاتی درباره ضرورت توجه به بحران اقلیمی نوشته شده است.

این اقدام آن ها باعث ایجاد ترافیک طولانی تا داخل اتوبان و بروز درگیری میان رانندگان و معترضان شد. گفته می‌شود یکی از رانندگان از خودرو پیاده شد تا تحصن‌کنندگان را به گوشه خیابان کشانده و راه را باز کند. این درحالیست که شمار دیگری از فعالان محیط زیست مقابل سه خروجی‌ دیگر اتوبان ام‌۲۵ تحصن و راه را مسدود کرده‌اند. یکی از خروجی‌ها به فرودگاه بین‌المللی هیترو ختم می‌شود که این وضعیت بسیاری از مسافران را نگران کرده‌است.

به دنبال اقدام معترضان در بستن خیابان ها، پلیس لندن در خیابان کینگز لنگلی حاضر شد.

«انگلیس را عایق کنید» یکی از شاخه‌های گروه قیام علیه انقراض است که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند. آن‌ها تاکنون در اقداماتی مانند بستن خیابان منتهی به پارلمان، چسباندن خود به قطارهای شهری و امثال آن، در رفت و آمد شهری اختلال ایجاد کردند. حتی برخی از آنان خود را به نرده منزل رهبر سابق حزب کارگر قفل و زنجیر کردند.

این گروه علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، خواستار آن هستند که دولت از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند. آنها می‌گویند شرکت‌های تجاری در لندن ۱۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای را به لحاظ مالی تامین می‌کند.

به گزارش ایرنا، معترضان هفته پیش مقابل چندین ساختمان مهم پایتخت انگلیس تحصن کرد و علیه سیاست‌های دولت لندن شعارهایی را سر دادند. در یک فقره آن‌ها شیشه‌های مقر بانک جی‌پی‌مورگان در لندن را با چکش شکسته و روی دیوارهای آن برچسب‌هایی را نصب کردند که نوشته بود: در صورت اضطرار آب‌وهوایی پنجره‌ها را بشکنید. شماری دیگر با لباس‌های مشکی و حرکت کالسکه‌های سفید مقابل ساختمان پارلمان راهپیمایی کردند تا تاثیر آلودگی هوا بر نسل آینده را به معرض نمایش بگذارند.

پلیس هفته پیش اعلام کرد که بالغ بر ۴۶۹ معترض را بازداشت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها