منابع اردنی: وزیر دفاع سوریه به امان می‌رود

منابع اردنی: وزیر دفاع سوریه به امان می‌رود
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 16:42

روزنامه عکاظ عربستان سعودی به نقل از منابع اردنی از سفر قریب‌الوقوع وزیر دفاع سوریه به أمان خبر داد.

العالم - سوریه

منابع اردنی می‌گویند «علی ایوب» وزیر دفاع سوریه به زودی به امان، پایتخت اردن سفر خواهد کرد.

روزنامه عکاظ سعودی امروز دوشنبه به نقل از این منابع نوشت که ایوب در رأس هیئتی بلند پایه در چند روز آینده وارد اردن خواهد شد.

این روزنامه نوشت که اردن از جمله کشورهایی است که تلاش دارد با حرکت به سمت آمریکا، خود را از پیامدهای تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به «قانون سزار» دور کند.

دولت سوریه هفته گذشته با درخواست لبنان مبنی بر عبور خط لوله گاز مصر از سوریه به لبنان موافقت کرد. اردن نیز یکی از کشورهایی است که این لوله از خاک این کشور عبور خواهد کرد.

چهارشنبه گذشته نیز وزرای نفت چهار کشور یاد شده موسوم به کشورهای خط گاز عربی در امان دور هم جمع شدند و بر سر نقشه راه انتقال گاز از مصر به لبنان به توافق رسیدند.

بسام طعمه، وزیر نفت سوریه دیروز به سانا گفت که بخش سوری خط گاز مذکور آماده است.

او گفت که سوریه مقداری از گاز انتقالی توسط این خط لوله را به ازای ترانزیت دریافت خواهد کرد که این مسئله بر تولید انرژی برق در این کشور تأثیر خواهد گذاشت.

وزیر نفت سوریه گفت که حملات تروریست‌ها و سرقت تجهیزات برخی ایستگاه‌های ایجاد شده در این خط میلیاردها لیر سوریه خسارت داشته و دولت سوریه اخیرا این نواقصات و کمبودها را جبران و تعمیر کرده است.

خط لوله گاز عربی بنا به گفته طعمه، 320 کیلومتر از مرز اردن تا منطقه الریان واقع در مرکز سوریه طول دارد و 36 اینچ می‌باشد و ظرفیت انتقال 10 میلیارد متر مکعب در سال را دارد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها