قول سیسی به بنت برای توقف موشک‌های مقاومت!

قول سیسی به بنت برای توقف موشک‌های مقاومت!
دوشنبه 22 شهريور 1400 - 22:42

در حالی که همزمان با دیدار بنت با سیسی، قاهره از برقراری خط هوایی بین شرم الشیخ و اللد سخن گفت، بنت دیدار خود با سیسی را زیر بنایی توصیف کرد.

العالم - مصر

نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل دیدار خود با عبدالفتاح سیسی را مهم و بسیار خوب توصیف و تاکید کرد باید به بهترین شکل ممکن از این روابط استفاده کرد.

روزنامه یدیعوت احارانوت که گزارش کاملی از این دیدار منتشر کرده در خبر دیگری هم اعلام کرد، سیسی به بنت قول داده است مانع از شلیک موشک‌های مقاومت به سوی شهرک‌های مهاجر پذیر اسرائیلی شود.

بنت که پیش از بازگشت به تل‌آویو با رسانه‌های عبری زبان گفتگو می‌کرد به آنها گفت او و سیسی توانستند زیر بنای روابط مستحکم را ایجاد و زمینه ادامه ارتباط را فراهم کنند.

وی در مورد دستور کار این دیدار هم تاکید کرد: در این دیدار مسایل سیاسی، امنیتی و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دو طرف در مورد راه‌های تقویت روابط و فراهم کردن شرایط تامین منافع متقابل به رایزنی پرداختند.

همزمان با این نشت که در شرم الشیخ مصر برگزار شد، رادیو سراسری رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، خطوط هوایی دولتی مصر به زودی خط هوایی مستقیمی به فرودگاه اللد برقرار و چهار پرواز در هفته بین شرم الشیخ و اللد انجام خواهد شد.

گفتنی است این اولین دیدار علنی و رسمی رئیس جمهور مصر و نخست وزیر اسرائیل طی یک دهه گذشته محسوب می‌شود.

آخرین دیدار رسمی انجام گرفته در سال 2011 بود که بین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل و حسنی مبارک رئیس جمهور اسبق مصر انجام گرفت، بقیه دیدارها به شکل غیر رسمی و اکثرا محرمانه انجام گرفته‌اند.

پربیننده ترین خبرها