بلینکن از تجدیدنظر در روابط آمریکا با پاکستان خبر داد

بلینکن از تجدیدنظر در روابط آمریکا با پاکستان خبر داد
سه شنبه 23 شهريور 1400 - 07:47

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید واشینگتن روابط خود را با پاکستان در پی تحولات افغانستان بازبینی می‌کند.

العالم - آمریکا

آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده اعلام کرد واشنگتن روابط خود را با پاکستان طی هفته‌های آینده مورد بازبینی قرار می‌دهد تا مشخص کند از اسلام‌آباد چه انتظاری در رابطه با تحولات آینده افغانستان دارد.
وی که در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا حضور یافته بود، گفت پاکستان منافع متعددی در افغانستان دارد که برخی از آنها با منافع ایالات متحده در تضاد است.
او اظهار داشت: «یک مسئله بازی‌های دوگانه همیشگی آنها در رابطه با آینده افغانستان است، یک مسئله پناه دادن به اعضای طالبان است... یک مسئله هم این است که همکاری‌های متفاوتی با ما در مبارزه با تروریسم داشته است.»
بلینکن سپس در پاسخ به این سئوال نمایندگان کنگره آمریکا که آیا زمان برای بازبینی روابط واشنگتن با پاکستان فرا نرسیده است، گفت که این اتفاق به زودی خواهد افتاد.
وی اظهار داشت: «این کاری‌ است که در چند روز یا چند هفته آینده انجام خواهیم داد و این امر ناظر به نقشی است که پاکستان در طی این بیست سال بازی کرده و نقشی که ما می‌خواهیم در سال‌های آینده ایفا کند.»
پاکستان روابط عمیقی با طالبان دارد و متهم به حمایت از این گروه در جنگ با دولت تحت حمایت ایالات متحده در افغانستان بوده است. اما پاکستان همواره این اتهام را رد کرده است.

پربیننده ترین خبرها