تشدید اعتراضات در جنوب یمن | از ردپای ریاض در سرکوب معترضان تا هشدار صنعاء

تشدید اعتراضات در جنوب یمن | از ردپای ریاض در سرکوب معترضان تا هشدار صنعاء
پنج‌شنبه 25 شهريور 1400 - 10:31

همزمان با تشدید اعتراضات مردمی علیه اشغالگران در جنوب یمن، یک جنبش، عربستان سعودی را در پشت پرده سرکوب معترضان دانست و معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن هم درباره هرگونه صدمه به معترضان مذکور هشدار داد.

العالم - یمن

استان‌های جنوبی تحت اشغال دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب؛ متحد امارات) هفته جاری شاهد اعتراضات گسترده مردمی علیه وضعیت نابسان معیشتی، سقوط ارزش پول ملی ، قطعی‌های طولانی مدت برق و وضعیت بد ارائه دیگر خدمات است.

تظاهرات‌کنندگان خواستار رفتن دولت مستعفی، شورای انتقالی جنوب و ائتلاف سعودی از یمن هستند.

رئیس شورای انتقالی جنوب معترضان را «نفوذی» خواند و دستور داد با مشت آهنین با آنها برخورد شود. در تظاهرات عدن یک معترض به ضرب گلوله کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین «فرج سالمین البحسنی» استاندار «حضرموت» نیز تهدید کرده دهها هزار نظامی را برای مقابله با تظاهرات‌کنندگان اعزام خواهد کرد.

در همین ارتباط، جنبش « شباب عدن الثائر» (جوانان انقلابی عدن) عربستان سعودی را در پشت پرده سرکوب تظاهرات‌کندگان دانست.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، این جنبش اعلام کرد، عربستان سعودی دستور سرکوب تظاهرات در استان‌های مختلف در جنوب یمن را داده است.

هشدار صنعاء

در همین زمینه «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به نظامیان وابسته به حزب اصلاح (وابسته به دولت مستعفی) و شورای انتقالی جنوب درباره هرگونه صدمه به معترضان هشدار داد.

بر اساس گزارش الخبر الیمنی، العزی در ادامه به همه «صداهای آزادی که فریاد آزادسازی سرزمین و پایان محاصره و تجاوز به یمن را سر می‌دهند»، درود فرستاد.

دیشب (چهارشنبه شب) همزمان با تشدید تظاهرات مردمی و شعله‌ور شدن درگیری‌های مسلحانه در جنوب یمن، رئیس شورای انتقالی جنوب در تمام استان‌های جنوبی این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها