دیدار ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس

دیدار ولی‌عهد ابوظبی با رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس
پنج‌شنبه 25 شهريور 1400 - 12:33

ولی‌عهد ابوظبی در سفری به پاریس با رئیس جمهور فرانسه دیدار و درباره تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

العالم - آسیا

«محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی روز چهارشنبه (دیروز) با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در کاخ «فونتن بلو» در پاریس دیدار کرد؛ در این دیدار «روابط دوستانه و شراکت استراتژیک ابوظبی و پاریس و فرصت‌های توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف» بررسی شد.

خبرگزاری امارات (وام) گزارش کرد که در این دیدار منافع مشترک امارات و فرانسه و نیز پاره‌ای از مسائل و موضوعات دارای اهتمام مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

بن زاید پس از این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار با ماکرون گفت که در این دیدار روابط استراتژیک و مسائل منطقه‌ای بررسی شد و اهمیت حفظ امنیت و ثبات منطقه‌ای به منظور توسعه و شکوفایی آن مورد تأکید قرار گرفت.

ماکرون نیز تأکید کرد که این دیدار در راستای هماهنگی و رایزنی دو کشور در خصوص روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای دارای اهتمام مشترک صورت گرفت.

دو طرف بر اهمیت تلاش برای برقراری امنیت، صلح و ثبات در منطقه از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک و گفت‌وگوی مؤثر به منظور تحقق خواسته‌های ملت‌ها در خصوص سازندگی، توسعه و زندگی در صلح و ثبات تأکید کردند.

فرانسه پیشتر از امارات به دلیل کمک به این کشور برای خارج کردن اتباع فرانسوی از افغانستان به دنبال سیطره طالبان بر این کشور، قدردانی کرده بود.

پربیننده ترین خبرها