الوفاق در روز جهانی دموکراسی: از تحول دموکراتیک در بحرین گریزی نیست

الوفاق در روز جهانی دموکراسی: از تحول دموکراتیک در بحرین گریزی نیست
پنج‌شنبه 25 شهريور 1400 - 17:03

جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین به مناسب روز جهانی دموکراسی بیانیه صادر کرد.

العالم - بحرین

بیانیه جمعیت ملی-اسلامی الوفاق بحرین به مناسب روز جهانی دموکراسی:

مردم بحرین الگویی بسیار برجسته در مطالبه تحول دموکراتیک هستند که جنبش آنان خود سرشار و ناشی از این مسلک بوده و برای مدت بیش از ده سال بدون توقف یا تردید، اندوه ها، دردها، خونریزی و جنایت علیه حقوق بشر بر گرده آن سنگینی می کند. این در حالی است که اين مردم پایداری، صبر و عطایی بي نظیر را از خود به ثبت رسانیده و همواره تا برآورده کردن مطالبه خود برای تحول دموکراتیکی، عدالت اجتماعی و بنای حکومت مبتنی بر موسسات و قانون، پایبند به حرکت عظیم خود است.
مردم بحرین التزام بسیار بالایی به صلح ، وحدت ملی و اسلامی ، پیشبرد منافع عالی کشور ، تحفظ بر صلح مدنی ، همزیستی و مالکیت عمومی و خصوصی در مواجهه با ستم سلطه گران، ثبت کرده اند. سلطه گران، ظلم و قانون شکنی هايشان را تحت حمايت پوشش دهندگان خارجی مرتکب می شوند که اين حمايت نتیجه ي برآورد منافعي است كه حاكم بر روابط غیرمتعهد به تصمیمات و تعهدات بین المللی است
مردم بحرین خواستار آن هستند که خود مرجع همه دستگاه های سلطه باشند و اینکه شهروندی برابر به عنوان معیاری برای به دست آوردن حقوق سیاسی، مدنی ، آزادی و همه نیازهای زندگی باشد که این در مقابل معیار فرقه ای، مذهبی ، قبیله ای یا منطقه ای است كه همگی مخرب هستند و كشوري را آباد نمی سازند.
به مناسبت روز جهانی دموکراسی ، چندین مسئولیت اخلاقی و انسانی را متذکر می شویم:
اول: امروزجامعه بین المللی بیش از هر زمان دیگری ملزم به قاطع و واضح بودن در عدم پذیرش گزینه سرکوب ، خفه کردن آزادی و ممانعت از تحول دموکراتیک واقعی در بحرین است.
دوم: افراد عاقل قدرتمند در بحرین مسئولیت بالایی نسبت عدم فرار از مسائل اساسی كه امري ضروري است دارند و نیز مسئولیت دارند که از پیامدهای بحران سوء استفاده نكرده و آن را به عنوان مقالاتی برای مشغول کردن افکار عمومی، در نظر نگیرند. مطلوب، علاج کردن بحران اساسی یعنی همان بحران سیاسی است که بالطبع تا وقتی وجود دارد همه مشکلات و پیامدهای ناشی از آن، اموری برگشت پذیر هستند.

‏ سوم: جهات مسئول باید ابتکار عمل را برای گشودن درهای گفتمان جدی ، واقعی و برابر که منجر به دستیابی به یک راه حل سیاسی جامع می شود در دست بگیرند، و دور زدن مطالبه ی گفتمان جدی بیانگر عقب ماندگی، سرکشی و ماجراجویی نسبت به مصالح کشور و متعرض نمودن آن در مقابل تندباد حوادث است. به درستی که فرهنگ عدم گفتمان مناسب خطرناک بوده و درها را به روی گزینه های نامطلوب باز می کند.

چهارم: ملت قوی و صبور ما ، همانطور که همواره از خود نشان داده است، باید از آگاهی و هوشیاری بالایی در مورد آنچه در حال رخ دادن است برخوردار باشند، و اینکه خوش بین، مثبت و فعال بوده و نظرات، تشخیص و ارزیابی خود را در مورد هر اقدامی اظهار كنند که البته اقدامات مورد نظر، باید به ثباتي واقعی، پایدار و بلند مدت منتهي شود که هيچ منافاتي با حق شهروندان برای مشارکت در تصمیم گیری های سیاسی ، اجرایی و نظارتی ندارد.

پربیننده ترین خبرها