حمایت فلسطینیان از اسرای تونل آزادی/ حماس: اسرای بازداشت شده در راس معامله آتی تبادل اسرا خواهند بود

حمایت فلسطینیان از اسرای تونل آزادی/ حماس: اسرای بازداشت شده در راس معامله آتی تبادل اسرا خواهند بود
جمعه 26 شهريور 1400 - 20:55

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی گفت همه فلسطینیان اعم از گروههای سیاسی و مقاومت مردمی و مسلحانه مدافع اسرا بوده و همه اقدامات آنان را تایید می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

خالد البطش از رهبران جنبش جهاد اسلامی در گفت وگو با شبکه العالم افزود: پیام ما به همه اسرا این است که نخست همه ما اعم از ملت فلسطین ،گروههای مقاومت و مسلح حامی اسرا هستیم و در راس آن از این دو قهرمان تونل آزادی دفاع می کنیم.

وی افزود: بنابراین ما اینجا هستیم تا از این دو قهرمان حمایت و از کل اسرا حمایت کنیم و به اقدامات انتقام جویانه اداره زندان های رژیم صهیونیستی در حق اسرای قهرمان پایان دهیم.

شش اسیر فلسطینی 15 شهریور موفق شدند با حفر تونل در زندان فوق امنیتی جلبوع واقع در شمال فلسطین اشغالی، از زندان فرار کنند. رژیم صهیونیستی از همان ساعات اولیه با صدها نیرو جستجو برای پیدا کردن این اسرا را آغاز کرد و تا کنون چهار نفر از این اسرا را بازداشت کرده است.

درهمین زمینه هفته جاری درگیری‌هایی با نظامیان رژیم صهیونیستی در ایست بازرسی «الجلمه» (حدفاصل جنین و اراضی اشغالی ۱۹۴۸) و در مناطق مختلف جنین رخ داد و رژیم صهیونیستی همچنان به دنبال بازداشت دو اسیر باقی مانده یعنی «ایهم کممجی» و «مناضل انفیعات» است.

گفتنی است دهها فلسطینی در نوار غزه بعد از برپایی نماز جمعه، در برابر کمیته بین المللی صلیب سرخ و در همبستگی با اسرای فلسطینی در زندان های رژیم اسرائیل تجمع کردند.

خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: موفقیت اسرا در زمینه فرار از زندان امنیتی جلبوع رژیم صهیونیستی مانند سیلی به کسانی بود که به گزینه های سازش و اشغالگران دل بسته اند.

وی گفت: اسرای فلسطینی که بعد از آزادی مجدد بازداشت شدند در راس معامله آتی تبادل اسرا هستند.

پربیننده ترین خبرها