پایان رزمایش مشترک مصر و چند کشور عربی و غربی

پایان رزمایش مشترک مصر و چند کشور عربی و غربی
شنبه 27 شهريور 1400 - 14:25

رزمایش مشترک مصر و چند کشور دیگر از جمله آمریکا، عربستان سعودی و انگلیس در پایگاه نظامی «محمد نجیب» مصر پایان یافت.

العالم - مصر

رزمایش «النجم الساطع ۲۰۲۱» (ستاره درخشان ۲۰۲۱) در پایگاه نظامی «محمد نجیب» مصر پایان یافت.

در اختتامیه این رزمایش که روز جمعه (دیروز) برگزار شد، «محمد زکی» وزیر دفاع و تولیدات جنگی مصر، «فهد بن عبدالله المطیر» فرمانده نیروهای زمینی عربستان سعودی به همراه شماری از فرماندهان یگان‌های شرکت‌کننده در این رزمایش و وابسته نظامی سفارت عربستان در قاره، حضور داشتند.

این رزمایش ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) آغاز شد و کشورهای مصر، عربستان سعودی، آمریکا، انگلیس، یونان، اردن، جمهوری پاکستان و قبرس مشارکت داشتند و ۱۳ کشور از جمله کویت و امارات نیز به عنوان ناظر حضور داشتند.

در این رزمایش تعدادی از سناریوهای رزمی به ویژه عملیات هلی برن نیروهای ویژه، عملیات پشتیبانی با استفاده از گلوله جنگی و عملیات چتربازان انجام شد.

مشارکت نیروهای مسلح عربستان سعودی در رزمایش مذکور و دیگر رزمایش‌ها برای ارتقای آمادگی رزمی و تبادل تجربیات افسران صورت گرفت.

رزمایش النجم الساطع به دلیل مشارکت نیروهای مختلف منطقه‌ای و تمرینات متنوع، از مهم‌ترین رزمایش‌های منطقه‌ای و بزرگ‌ترین رزمایشی است که کشورهای مختلف در آن شرکت می‌کنند.

این رزمایش برای نخستین بار در اکتبر ۱۹۸۰ پس از امضای معاهده سازش بین مصر و رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۹ برگزار شد و پس از آن به صورت دوره‌ای هر دو سال یکبار برگزار می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها