هشتگ "نیروهای نیترات" توسط کاربران لبنانی ترند شد

هشتگ
يکشنبه 28 شهريور 1400 - 23:25

پس از آنکه نیروهای امنیتی لبنان کامیونی حامل 20 تن "نیترات آمونیوم" در دره بقاع کشف کردند، نام این ماده شدید الانفجار که باعث حادثه بندر بیروت شده بود، بار دیگر بر سر زبان ها افتاد.

العالم- داغ های مجازی

بسام الموسوی وزیر کشور لبنان دیروز شنبه از توقیف 20 تن نیترات آمونیوم در دره بقاع خبر داد. وی دستور داد که منطقه برای وجود احتمالی هر چیزی که سلامت شهروندان را به خطر می اندازد بررسی گردد و تاکید کرد که نیروهای امنیتی محموله یافته شده را به منطقه ایمن تری انتقال داده اند.

نتایج آزمایش مواد یافته شده نشان می دهد که میزان غلظت نیتروژن بکار رفته در آن به 34.7 درصد می رسد و ترکیب این ماده را مشابه محموله ای می کند که با کشتی روسوس به بندر بیروت آمد و فاجعه سال گذشته را به بار آورد. اطلاعات موجود از تحقیقات مربوطه نشان می دهد که منبع کامیون حامل نیترات آمونیوم، مزرعه «مارون الصقر» برادر «ابراهیم الصقر» از رهبران حزب نیروهای لبنانی است.

کاربران شبکه های اجتماعی به این خبر واکنش نشان دادند و هشتگ "نیروهای نیترات" و "نیترات آمونیوم" را به صدر هشتگ های ترند شده در توییتر رساندند.

بسیاری از کاربران لبنانی با مقصر دانستن حزب نیروهای لبنانی موضوع محموله نیترات آمونیوم را عجیب ندانستند، زیرا به عقیده آنها کسی که سر می برد، می کشد و کلیساها را منفجر می کند، در نابود کردن بندر پایتخت کشورش و کشتار بی گناهان نیز تردید نخواهد کرد.

کاربری به نام "عرفات" در صفحه خود نوشت:" عجیب نیست که حزب نیروها عامل انفجار بندر بیروت باشند، زیرا این حزب تاریخی ننگین و کشتارهایی علیه بشریت دارد که اولین آن، کشتار صبرا و شتیلا است".

کاربر دیگری به نام "دعاء" با انتشار عکس سمیر جعجع (رئیس حزب نیروهای لبنانی) در کنار سفیر عربستان در لبنان نوشت:" پروژه ویرانی لبنان توسط طراح و مجری آن به خودشان باز می گردد. بدون شک غذای مسموم را آشپز آن خواهد خورد".

"لیال منصور" خواستار ریشه کن کردن حزب نیروهای لبنان از کشور شد و این حزب را "شبه نظامی نیروهای لبنان به ریاست سمیر جعجع خونخوار" و "غده سرطانی لبنان" توصیف کرد.

کاربر دیگری به نام "حسن فاخوری" نوشت:" خدا "نیروهای لبنانی" را رسوا کند. نیروهای نیترات، نیروهای احتکار، نیروهای جنایت، نیروهای مواد مخدر، نیروهای هر چیز کثیفی در لبنان".

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها