جدیدترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال؛

والیبال ایران؛ دهم جهان و نخست آسیا

والیبال ایران؛ دهم جهان و نخست آسیا
دوشنبه 29 شهريور 1400 - 11:30

والیبال ایران در تازه ترین رده بندی بین المللی در رتبه دهم جهان و نخست آسیا قرار گرفت.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

بنابر این گزارش، تیم ملی والیبال ایران در جدیدترین رده‌بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال، در رتبه دهم جهان قرار گرفت.

در این رده‌بندی ایران در جایگاه نخست آسیا نیز جای گرفت.

ارتقای جایگاه والیبال ایران در آسیا به دنبال کسب قهرمانی تیم ملی کشورمان در رقابت های آسیا صورت گرفت. تیم ملی والیبال ایران در فینال رقابت های قهرمانی ۲۰۲۱ آسیا دیروز (یکشنبه 28 شهریور ماه 1400) به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه 3 بر 0 به پیروزی رسید تا ضمن بالای سر بردن جام قهرمانی، انتقام شکست در المپیک توکیو و لیگ ملتهای ۲۰۲۱ را نیز از این تیم بگیرد.

رتبه دهم ایران در رده بندی جهانی و جایگاه اول کشورمان در آسیا در حالی رقم خورده که پیش از این در رده بندی فدراسیون بین‌المللی والیبال پس از مسابقات بخش مردان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱، ایران به رتبه هشتم جهان صعود کرده بود اما در آسیا همچنان در جایگاه دوم قرار داشت.

والیبال ایران در رتبه هشتم رده‌بندی جهانی و دوم آسیا

پیش از این تیم ملی والیبال ایران در رده‌بندی خرداد ماه 1400 فدراسیون بین‌المللی والیبال به رتبه هشتم جهان صعود کرده بود اما در آسیا همچنان در جایگاه دومین تیم برتر این قاره قرار گرفته بود.

فدراسیون بین‌المللی والیبال در پایان سومین روز از مسابقات بخش مردان لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی جهان را اعلام کرد.

در این رده‌بندی تیم ملی ایران با پیروزی مقابل هلند و البته به لطف نتایج ضعیف ایتالیا در لیگ ملت‌ها، با کسب ۲۶۹ امتیاز یک پله صعود کرد و در مکان هشتم قرار گرفت. ژاپن که نتایج درخشانی در این مسابقات به دست آورده و با سه پیروزی در رتبه سوم لیگ ملت‌ها ایستاده است، همچنان بهترین تیم آسیایی رده‌بندی جهانی نیز به حساب می‌آید. این تیم رتبه ششم رده‌بندی جهانی را در اختیار دارد.

ایتالیا که با تیم دوم خود در لیگ ملت‌ها شرکت کرد و در هر سه بازی ابتدایی خود شکست خورد، همچنان به روند نزولی خود در رده‌بندی جهانی ادامه می‌دهد. این تیم درحال حاضر یازدهمین تیم برتر جهان است.

در بالای جدول هم همچنان برزیل، لهستان، آمریکا، روسیه و فرانسه رتبه‌های اول تا پنجم را در اختیار دارند.

پربیننده ترین خبرها