انتخابات کانادا | تضعیف احتمالی حزب جاستین ترودو در پارلمان

انتخابات کانادا | تضعیف احتمالی حزب جاستین ترودو در پارلمان
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 08:30

بر اساس نتایج اولیه انتخابات کانادا، حزب ترودو شماری از کرسی‌های خود را از دست داده است.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، نتایج انتخابات منطقه آتلانتیک کانادا نشان می‌دهد که حزب لیبرال به رهبری جاستین ترودو شماری از کرسی‌های خود را از دست داده است.

این نخستین منطقه کاناداست که نتایج انتخابات سراسری روز دوشنبه را اعلام می‌کند و انتظار می‌رود ترودو با حمایت یک اکثریت شکننده‌ بتواند به دفتر نخست وزیری بازگردد.

ترودو ریاست دولت اقلیتی را بر عهده دارد که برای تصویب قوانین متکی به حمایت دیگر احزاب است. از این رو، وی به امید این که بتواند اکثریت پارلمان را در اختیار بگیرد، خواستار برگزاری پیش از موعد مقرر انتخابات شده بود.

نتایج انتخابات در چهار استان شرقی این کشور که در مجاورت اقیانوس اطلس قرار دارند، حاکی از آن است که لیبرال‌ها توانسته‌اند ۲۳ کرسی از ۳۲ کرسی منطقه را تصاحب کنند، حال آن که پیش از انتخابات ۲۷ کرسی را در اختیار داشتند.

اسکات رید، یکی از مشاوران سابق حزب لیبرال، می‌گوید هنوز برای نتیجه‌گیری درباره انتخابات خیلی زود است، چرا که ممکن است نتایج انتخابات در مناطق دیگر کانادا تفاوت عمده‌ای داشته باشد یا این که نتایج حوزه آتلانتیک نشان‌گر یک رخداد بزرگ‌تر به ضرر لیبرال‌ها باشد.

او می‌افزاید: «آیا کاهش اقبال به حزب لیبرال در منطقه آتلانتیک نشان از یک روند عمومی در سراسر کشور دارد؟ چنین امری برای لیبرال‌ها نگران‌کننده است.»

ارین اوتول، رهبر حزب محافظه‌کار که با لیبرال‌ها رقابت می‌کند در پی آن بود که شمار کرسی‌های این حزب در منطقه آتلانتیک را از عدد ۴ بالاتر ببرد و حالا آنها ۹ کرسی را تصاحب کرده‌اند.

دو استان پرجمعیت کبک و اونتاریو روی هم رفته ۱۹۹ کرسی در پارلمان کانادا دارند که بیشتر از نصف مجموع کرسی‌ها محسوب می‌شود.

پربیننده ترین خبرها