چرا جریان ملی آزاد به دولت میقاتی رای اعتماد داد؟

چرا جریان ملی آزاد به دولت میقاتی رای اعتماد داد؟
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 12:44

رندلی جبور از رهبران جریان ملی آزاد لبنان اظهار داشت که دولت میقاتی گزینه ای جز تشکیل کابینه ندارد، چرا که هر حرکتی از جانب این دولت به دلیل فشار بحران های بی شمار در لبنان، واکنش های زیادی به دنبال خواهد داشت. 

العالم- لبنان

جبور طی گفتگوی اختصاصی با العالم در برنامه مع الحدث این سوال را مطرح کرد که چرا دولت میقاتی راهی جز موفقیت در تشکیل دولت ندارد؟ و پاسخ داد: زیرا اولا پرتگاهی که در مقابل ما قرار دارد بسیار بزرگ است و باید از بزرگ تر شدن آن و غرق شدن بیشتر مردم لبنان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه میقاتی قصد کاندید شدن در انتخابات پیش رو را دارد افزود: نکته دوم این است که لبنان در شرف انتخابات است و میقاتی نمی تواند شکست بخورد آن هم وقتی می خواهد برای رای دهندگان سنی جایگزین سعد الحریری شود یا حداقل می خواهد محبوبیت و آبروی خود را حفظ کند.

جبور خاطرنشان کرد: دلیل سوم عامل خارجی است که شرط آن برای حمایت مالی از لبنان تشکیل کابینه است تا بتوان در این خصوص با بانک جهانی مذاکره کرد و برای لبنان از آن درخواست کمک مالی نمود، لذا این دولت ملزم به اقدام عملی است.

جبور رای اعتماد جریان ملی آزاد به دولت میقاتی را به چند دلیل ستود، نخست اینکه تشکیل حکومت به منزله احترام به قانون اساسی لبنان است. دوم اینکه نخست وزیر میقاتی به 12 درخواست جریان ملی آزاد واکنشی مثبت داشته است. این درخواست ها مربوط به اصلاح اقتصادی، برق، تحقیق درخصوص انفجار بندر بیروت، آوارگان سوریه ای، پول های منتقل شده به خارج از کشور و غیره می شود.

پربیننده ترین خبرها