ارتش یمن بر دو ناحیه راهبردی در جنوب این کشور مسلط شد

ارتش یمن بر دو ناحیه راهبردی در جنوب این کشور مسلط شد
سه شنبه 30 شهريور 1400 - 16:33

پس از انتشار گزارش‌هایی درباره نزدیک شدن ارتش یمن به ناحیه نفت‌خیز «بیحان» در استان شبوه (جنوب یمن)، منابع یمنی خبر دادند که این نیروها این ناحیه راهبردی و همچنین ناحیه «عین» را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

العالم _ یمن

منابع یمنی، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه)، گزارش دادند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانسته‌اند بر ناحیه راهبردی «عین» و «بیحان» در استان شبوه (جنوب یمن) مسلط شوند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» با اشاره به اینکه این دو ناحیه تحت کنترل ارتش یمن درآمده‌، به نقل از منابعی در قبایل یمن خبر داد که ارتش و کمیته‌های مردمی پس از تسلط بر ناحیه عین، در حالی به سمت ناحیه بیحان پیشروی کرده‌اند که نیروهای دولت مستعفی یمن در حال عقب‌نشینی از آن‌ هستند.

بر اساس این گزارش، منابع مذکور نیروهای دولت مستعفی یمن را حین فرار از مناطق مذکور رویت کرده‌اند.

شبکه «الجزیره» نیز ضمن تأیید این خبر به نقل از منابع محلی گزارش داد که ارتش یمن بر چند موضع در اطراف محور نظامی بیحان مسلط شده است.

رسانه‌ها می‌گویند که ارتش یمن نبرد خود را به صورت موقت از جبهه‌های استان مأرب به جبهه‌های استان «البیضاء»، «شبوه» و «ابین» منتقل کرده است تا بتواند بر ناحیه عین و بیحان مسلط شود چراکه این ناحیه در علمیات نظامی کنونی از بُعدی کاملا راهبردی برخوردار است از‌این‌رو ارتش یمن سعی دارد از این راه مأرب را در مرزهای جنوبی این استان تحت محاصره خود درآورد.

هفته گذشته نیروهای ارتش و انصارالله یمن دو شهرستان مهم «رحبه» و «ماهلیه» در استان مأرب را در قالب عملیات «النصر المبین» آزاد کردند. عملیاتی که پس از ماه‌ها رکود در منطقه، باعث پیشروی محسوسی از سوی نیروهای دولت صنعاء شد.

پیشروی نیروهای یمنی در استان شبوه در حالی صورت می‌گیرد که «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن در تاریخ ۱۶ شهریور ماه گفته بود که عملیات‌های نیروهای یمنی افزایش خواهد یافت.

در تاریخ ۲۰ شهریور نیز سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به سخنرانی اخیر سید عبدالملک بدر الحوثی رهبر جنبش انصارالله درباره باز پس گیری تمام مناطق یمن، گفت که ارتش یمن با رهبر انصارالله عهد بسته است که این سخن را عملی کند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب در شرق استان صنعاء از سال گذشته میلادی آغاز شده و بیشتر مناطق و شهرهای آن تحت کنترل نیروهای صنعاء درآمده است.

مأرب جزء آن دسته استان‌های یمن است که از منابع طبیعی مثل نفت و گاز برخوردار است. نبردها از ماه‌های فوریه و مارس گذشته در این استان (بهمن و اسفند سال گذشته) رو به شدت گذاشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها