عراق آماده انتخابات؛ آخرین شبیه‌سازی با موفقیت انجام شد

عراق آماده انتخابات؛ آخرین شبیه‌سازی با موفقیت انجام شد
چهارشنبه 31 شهريور 1400 - 17:37

کمتر از ۲۰ روز مانده به برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق، آخرین مرحله شبیه‌سازی این انتخابات مهم با موفقیت در بغداد انجام شد.

العالم - عراق

دفتر نخست وزیری عراق امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور سومین و آخرین مرحله شبیه‌سازی انتخابات را با موفقیت برگزار کرد.

بنا بر این بیانیه، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شخصا بر سومین مرحله شبیه‌سازی انتخاباتی نظارت کرد که در مقر مرکزی کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور برگزار شد.

در این عملیات شبیه‌سازی، شرح کاملی از روند رای‌گیری در روز انتخابات ارائه شد؛ انتخاباتی که قرار است دهم اکتبر آتی (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) برگزار شود.

دفتر نخست وزیری عراق تاکید کرده است که هدف از این شبیه‌سازی، برگزاری سالم انتخابات است، به نحوی که بتواند انتظارات مردم را برای آینده‌ای بهتر برآورده کرده و نتایج انتخابات، انعکاس حقیقی از اراده ملت باشد.

بیانیه اذعان کرده است که عملیات شبیه‌سازی با موفقیت و مطمئن برگزار شد و این موفقیت پیام مهمی برای شهروندان و سیاسیون عراقی است مبنی بر اینکه دولت درصدد حل ایرادها است، هرچند این اشکالات، کوچک باشند.
نخست وزیر عراق در این بیانیه گفته است که دولت درصدد تامین همه الزامات برگزاری موفق انتخابات از نظر امنیتی یا پیشتیبانی و دیگر الزامات کمیسیون عالی مستقل انتخابات است.

همزمان، سخنگوی کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که رای‌گیری ساعت ۷ صبح روز دهم اکتبر (۱۸ مهرماه ۱۴۰۰) شروع شده و ساعت ۶ عصر همان روز به صورت الکترونیکی (خودکار) پایان می‌یابد و امکان تمدید زمان رای‌گیری وجود ندارد.

«جمانه الغلاوی» اضافه کرده است که انتقال نتایج رای‌گیری از مراکز و حوزه‌های رای‌گیری به مرکز ملی شمارش آرا در کمیسیون عالی مستقل انتخابات با دستگاه «ثریا» (ارتباط ماهواره‌ای) انجام می‌شود و انتقال صندوق‌های رای‌گیری در حیطه مسوولیت کمیته امنیتی عالی انتخابات عراق خواهد بود.

به گفته وی، نتائج رای‌گیری خاص نیروهای امنیتی، آوارگان و زندانیان ۲۴ ساعت پس از پایان رای‌گیری عمومی در عراق اعلام می‌شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها