دیروز مناطقی به وسعت امارات و کویت در یمن آزاد شد و امروز ...

دیروز مناطقی به وسعت امارات و کویت در یمن آزاد شد و امروز ...
چهارشنبه 31 شهريور 1400 - 19:57

خبر: وسعت مناطق آزاد شده در عسیلان، بیحان و عین یمن که دیروز تحقق یافت به اندازه وسعت دو کشور کویت و امارات معرفی میشود و امروز نیروهای یمنی موفق شدند با آزاد سازی منطقه "حریب" در اطراف مارب سخت ترین ضربه را به اشغالگران وارد کرده آرزوی آزاد سازی مارب را بشکلی ویژه به واقعیت نزدیک کنند.

تحلیل:

- انصارالله و ارتش نجات ملی یمن مدت هاست اصرار بر فتح مارب دارند اما بشدت از اینکه "منطقه سوخته" تحویل بگیرند پرهیز دارند بر این اساس با صبری استراتژیک حملات به مارب برای فتح این منطقه را مدیریت کرده و می کنند.
- مبتنی بر آخرین گزارش ها از 14 منطقه مارب تنها 3 منطقه همچنان در اشغال متجاوزین قرار دارد که البته تسلط انصارالله بر منطقه "حریب" به عنوان دومین شهر پر جمعیت بعد از مارب بشارت پیروزی های ویژه در آینده را قریب الوقوع معرفی می کند.
-با فتح امروز حریب در واقع شهر مارب از پشت توسط انصارالله دور زده شده است و پروژه خلع بقایای مقاومت در مارب قریب به 95 درصد پیشرفت کرده است.
- نکته قابل تامل در فتح حریب قطع شدن ارتباط میان شبوه و مارب و بی‌بهره شدن نیروهای هادی از مساعدت به یکدیگر است.
- همچنین نزدیکی 10 الی 15 کیلومتری حریب به چاه های نفتی صافر دیگر مولفه اساسی است که پرثمر بودن صبر استراتژیک انصارالله در نبرد مارب را نشان می دهد.
- در کنار همه این موفقیت ها شورش‌های مردمی هفته اخیر در مناطق تحت سیطره نیروهای موسوم به مجلس انتقالی جنوب وابسته به امارات بویژه در عدن و سقطری نشان می دهد که هیچ یک از نیروهای وابسته به سعودی (نیروهای هادی) و نیروهای موسوم به جنوبی (وابستگان به امارات) شانسی برای بقای در حاکمیت اتی یمن ندارند بویژه که دوروز پیش رهبر انصارالله یمن ضمن تاکید بردشمنی مشترک امارات وسعودی علیه مردم کشورش برای این دو کشور بشکلی ویژه تعیین تکلیف کرد.

پربیننده ترین خبرها