شاه سعودی: امیدواریم گفت‌و‌گوها با ایران به اعتمادسازی منجر شود

شاه سعودی: امیدواریم گفت‌و‌گوها با ایران به اعتمادسازی منجر شود
چهارشنبه 31 شهريور 1400 - 20:48

شاه سعودی ضمن اتهام‌پراکنی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، گفت که ایران همسایه عربستان است و ریاض امیدوار است که گفت‌و‌گوهایش با این کشور به اعتمادسازی منجر شود.

العالم - عربستان سعودی

«سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل متحد به کشور ایران پرداخت.

بر اساس گزارش شبکه «العربیه»، شاه سعودی در بخشی از اظهارات خود مدعی شد: «سیاست خارجی عربستان سعودی مبتنی بر حمایت از گفت‌و‌گو برای دست‌یابی به صلح است».

سلمان بن عبدالعزیز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه «صلح گزینه راهبردی منطقه خاورمیاه است» ادعا کرد: «ابتکار صلحی که عربستان در یمن ارائه کرده است، پایان درگیری را تضمین می‌کند».

او در ادامه به اتهام‌پراکنی علیه ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پرداخت و مدعی شد که آن‌ها اهداف غیرنظامی را در عربستان هدف قرار می‌دهند.

شاه سعودی همچنین ادعا کرد: «عربستان سعودی به حاکمیت ملی تمام کشورهای احترام می‌گذارد و در امور داخلی آن‌ها مداخله نمی‌کند».

او همچنین گفت که ایران کشور همسایه عربستان سعودی است و ابراز امیدواری کرد که گفت‌و‌گوهای ریاض با این کشور به اعتمادسازی منجر شود.

با این حال، سلمان بن عبدالعزیز در ادامه اظهاراتش بر اهمیت جلوگیری از ایران به منظور جلوگیری از داشتن آنچه تسلیحات هسته‌ای خواند، تأکید کرد.

ادعای شاه سعودی در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی ایران به‌صورت مکرر اعلام کرده است که برنامه هسته‌ای ایران صرفا با اهداف صلح آمیز پیگیری می‌شود و بر اساس فتوای رهبر انقلاب اسلامی، ساخت سلاح هسته‌ای حرام است.

سلمان بن عبدالعزیز در بخش پایانی سخنانش ادعا کرد که عربستان سعودی به تلاش‌های خود در مبارزه با تفکر افراطی ادامه می‌دهد.

فارس

پربیننده ترین خبرها