دمشق خواستار خروج فوری نظامیان ترکیه از شمال سوریه شد

دمشق خواستار خروج فوری نظامیان ترکیه از شمال سوریه شد
پنج‌شنبه 1 مهر 1400 - 09:54

وزیر امور خارجه سوریه بر ضرورت خروج فوری نیروهای ترکیه از استان‌های شمالی کشورش برای مهار تنش‌های روزافزون اخیر تاکید کرد.

العالم - سوریه

«فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه، اعلام کرد که مقامات سوری از ترکیه می‌خواهند که نیروهایش را فورا از اراضی استان‌های شمالی سوریه خارج کند.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی ««ریانووستی» تصریح کرد: «معتقدم که ترکیه باید فورا نیروهایش را خارج کند و جامعه‌ بین‌الملل باید به نوبه خود از تلاش‌های سوریه برای آزادسازی مناطق تحت اشغال در شمال این کشور حمایت کند».

وزیر خارجه سوریه گفت که دلیل اصلی افزایش تنش اخیر «اشغالگری ترکیه و حمایت‌های آنکارا از گروه‌های تروریستی» در این منطقه از سوریه است.

«گئر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه در آگوست گذشته، از وخامت اوضاع امنیتی و تشدید درگیری‌های مسلحانه در برخی مناطق سوریه به ویژه ادلب خبر داده بود.

ترکیه در سال ۲۰۱۹ نظامیان خود را وارد شمال سوریه کرد و ناظران سیاسی، هدف آن را تلاش برای تغییر قومی جمعیت شهرهای شمالی سوریه و در نهایت الحاق این مناطق به خاک خود اعلام کردند اما آنکارا در پاسخ به انتقاداتی در این خصوص پاسخ داد که تنها می‌خواهد بافت جمعیتی را که نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد، وابسته به آمریکا)، تغییر داده‌اند، «اصلاح کند».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها